رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

فعالیت ۲۸۰ واحد تولیدی در حوزه خودرو در استان قزوین

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۶۸۰

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: محسن رستمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن ایرانیان به عنوان بزرگترین تولید کننده کولر و بخاری خودرو کشور گفت: استان قزوین تامین کننده بخش اعظمی از قطعات خودرویی کشور بوده و بیشترین میزان تولید را نیز در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: قزوین به عنوان تنها تولیدکننده خودرو‌های دیزلی کشور، یکی از استان‌های مهم صنعت خودروسازی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در استان افزود: از این میان ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.

رستمی اضافه کرد: در بین واحد‌های صنعتی استان قزوین، سه واحد در حوزه خودروسازی و مابقی در حوزه تولیدات مستقیم قطعات خودرو فعالیت دارند.

این مسئول تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش صنعت خودروسازی، انتظار داریم روز به روز شاهد کم شدن وابستگی این حوزه به کشور‌های بیگانه باشیم تا جایی که حتی کوچکترین نیازی به ورود قطعات یدکی خودرو به کشور را نداشته باشیم.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به زمینه اشتغال بیش از ۱۵ هزار کارگر در بخش صنعت خودروسازی استان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست وزارت صمت در تامین نیاز‌های ارزی تولیدکنندگان بوده و امروز شاهدیم که صف‌های طولانی درخواست ارز با راهکار‌های این وزرارتخانه در حداقل زمان ممکن و با سرعت بیشتری تامین می‌شود.

برای نخستین مرتبه خط تولید کمپرسور‌های پیستونی متغیر خودرو که برای نخستین مرتبه در شرکت سندن ایرانیان مورد بهره برداری قرار گرفت، برای سال اول ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به دنبال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها