مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان:

۲۱ درصد حجم سدهای گلستان آب دارد

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان از اتمام عملیات دیواره سازی رودخانه های عبوری از نقاط مسکونی شهری و روستایی استان خبر داد.
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان از اتمام عملیات دیواره سازی رودخانه های عبوری از نقاط مسکونی شهری و روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۴۸۷
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان مهندس علی اصغر خسروی با اعلام این خبر گفت: دیواره های حفاظتی مذکور در قالب 4 قرارداد اجرایی با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل طرح ساماندهی بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در محدوده شهری و روستائی به طور کامل اجرا گردید.
وی بیان داشت: هدف از اجرای این پروژه، تثبیت و پایداری دیواره رودخانه ها بطول مجموع 146 متر و به ارتفاع متوسط 4 متر بود که به منظور جلوگیری از تخریب منازل مسکونی و مدیریت سیلاب بر روی مجاری آبی شهرهای گرگان، آق قلا، گمیشان، آزادشهر، مراوه تپه و کلاله و روستای باقر آباد شهرستان رامیان انجام گردید

 


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد: به منظور صیانت و مدیریت کیفیت منابع آب و در راستای همکاری با دستگاه های متولی، طی 9 ماهه امسال تعداد 851 مورد تخلف شناسایی و موارد به ادارات حفاظت محيط زيست و شبکه بهداشت شهرستان های استان جهت اقدام قانوني منعکس گردید.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و به منظور حفاظت از کیفیت منابع آب، مدیریت محیط زیست و حفاظت کیفی این شرکت ضمن بررسی حرایم کیفی منابع آبی و رسیدگی به درخواستهای متقاضیان، با همکاری ادارات تابعه به صورت مستمر نسبت به شناسایی منابع آلاینده که سبب آلودگی آب می شوند اقدام می نماید. در این راستا طی 9 ماهه امسال در موضوعات مرتبط با تخلیه فاضلاب ،تخلیه نخاله و زباله به بستر و حریم رودخانه ها و همچنین آبیاری مزارع با فاضلاب خام مجموعا 851 مورد تخلف شناسایی و اخطاریه های لازم صادر گردید.
مهندس حاجی حسینی ضمن تأکید بر اهمیت حفاظت از کیفیت منابع آب افزود رعایت ضوابط و مقرارت از سوی افراد مسئول باعث حفظ محیط زیست و بهداشت محیط خواهد شد و موجبات توسعه پایدار را فراهم خواهد نمود.
گفتنی است بر اساس ماده 46 قانون توزيع عادلانه آب ، ماده 688 قانون مجازات اسلامي و ماده 7 قانون مديريت پسماندها، وظایفی برای هر یک از دستگاه‌های مسئول در خصوص پیشگیری و ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آب در نظر گرفته شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها