اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ در راستای توانمند سازی مهارتی دانشجویان ‌‌و کمک به اشتغال دانش آموخته‌ گان دانشگاهی ، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه کوثر بجنورد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۹۵۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی(TMC) دانشگاه با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاه  بر پایه سه فرتیند اصلی : نیاز سنجی مهارتی ، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی ، ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان ، با حضور دکتر محبوبه معین‌مقدس رئیس دانشگاه و دکتر مهدی رحمدل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان  افتتاح گردید. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در مراسم فوق ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن با اشاره به اینکه شعار سازمان بین المللی کار « مبنای هر تغییر ، مهارت است » اظهارداشت :  نگاه مسئولین هر کشور به مقوله مهارت آموزی  ، زمینه تبدیل آن به سمت کشوری پیشرفته را فراهم خواهد ساخت . 
مهدی رحمدل با ابراز خرسندی و تقدیر از پیگیری‌های صورت گرفته برای افتتاح این مرکز، گفت: برگزاری دوره‌های مختلف اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی در سطوح مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت، جهت مهارت آفرینی و نزدیک نمودن دانشجویان به بازار کار، ازجمله رویکردهای این مرکز است. 
وی با اشاره به ایجاد ارزش‌آفرینی برای مهارت‌آموزی و حرکت به‌سوی علم توأم با عمل ادامه داد: ایجاد جذابیت بازار کار و ثروت آفرینی از علم برای دانشجویان، از اهداف راه‌اندازی این مرکز است 
رییس دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به‌ضرورت و اهمیت فراگیری حداقل یک مهارت برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گفت: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه، با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایجاد شده است. اهداف مذکور بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی در خصوص مهارت‌های مورد نیاز، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارائه خدمات مهارت‌آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و دانش‌آموختگان استوار است که البته این مهم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه‌ دنبال می شود‌. 
دکتر محبوبه معین‌مقدس در پایان اظهار امیدواری کرد: فعالیت مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی(TMC) دانشگاه، حرکت به‌سوی دانشگاهی با فارغ‌التحصیلان ماهر و بدون دغدغه شغلی را سرعت بخشد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها