از سوی انتشارات بنام (وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد گرگان)

کتاب «ابرهایی در شرق (بخش استرآباد و مازندران)» منتشر شد

از سوی انتشارات بنام (وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد گرگان)کتاب «ابرهایی در شرق (بخش استرآباد و مازندران)» منتشر شد
از سوی انتشارات بنام (وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد گرگان)کتاب «ابرهایی در شرق (بخش استرآباد و مازندران)» منتشر شد
کد خبر: ۱۴۳۹۰۶۷
نویسنده شبیر دائمی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان نویسنده این کتاب «ولنتاین بیکر» افسر عالی‌رتبه بریتانیایی است که برای بررسی پیشروی روسیه در آسیای مرکزی در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار به ایران سفر کرد و گزارش خود را در کتابی با نام «ابرهایی در شرق: سفرها و ماجراها در مرز فارس و ترکمن» منتشر کرد. این گزارش دربردارنده نکته‌های ارزشمند تاریخی و جغرافیایی و تحلیل نویسنده از شرایط ایران و کشمکش همیشگی بریتانیا و روسیه در آن دوران است.
بخشی از این کتاب که مربوط به استرآباد و سرزمین گرگان و مازندران است را دکتر مزدک دربیکی (عضو هیات علمی دانشگاه) ترجمه و موسسه فرهنگی میرداماد گرگان در 66 صفحه و با بهای 45 هزار تومان منتشر کرده است.
کتاب «ابرهایی در شرق» دربردارنده دیباچه و تصاویر اصلی کتاب و نمایه است که به روایت بیکر از بازدیدهایش از مناطقی همچون باکو، انزلی، پِرِوال، استرآباد، آشوراده، اترک، چیکیش‌لر، اشرف، ساری، شیرگاه، زیرآب، فیروزکوه، بومهن و تهران می‌پردازد.
خواندن این کتاب به همه دوستداران تاریخ سرزمین گرگان توصیه می‌شود و علاقمندان برای خرید آن می‌توانند به کتابفروشی‌های معتبر گرگان یا موسسه فرهنگی میرداماد مراجعه کنند و یا با واحد انتشارات موسسه تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها