استاندار یزد:

تامین آب ۵۸ روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی

یزد- استاندار یزد در بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان، ضمن تبریک سالگرد تأسیس شرکت های آبفا، به بررسی پروژه ها و اقدامات این مجموعه پرداخت.
کد خبر: ۱۴۳۹۰۴۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان، با تقدیر از تلاش‌های مدیران، کارشناسان و پرسنل خدوم شرکت آب و فاضلاب استان، اظهار داشت: در فهرست بلند خدمات دولت نام وزارت نیرو و در راس آن مجموعه شرکت آب و فاضلاب می‌درخشد.
 
استاندار یزد از «مسئله آب» به عنوان مهم‌ترین چالش استان نام برد و گفت: در این دولت عملیات اجرایی ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به نقاط مرکزی ایران آغاز و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص اولیه داده شده است.
 
وی در همین راستا ادامه داد: در فاز اول این طرح ۵۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب مردم و ۵۰ میلیون متر مکعب برای آب بخش صنعت و کشاورزی فشرده و متراکم در اختیار آب و فاضلاب استان قرار خواهد گرفت.

فاطمی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری یک انقلاب و نهضت در حوزه اجرای مخازن، تصریح کرد: بر این اساس قریب به ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن معادل تمام مخازن احداث شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ساخته شده و یا در حال احداث است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای خط پدافندی آب برای شهر یزد و پیرامون آن در مدت زمان کوتاه ۵ ماه اشاره و عنوان کرد: در فاز اول این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که حجم قابل توجهی را به منابع آب شرب استان اضافه کرد.

استاندار یزد اضافه کرد: اجرای خط پدافندی آب شهرستان اردکان نیز با هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برنامه‌ریزی شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به دیگر پروژه‌های در حال اجرا در حوزه آبرسانی استان، خاطرنشان کرد: تامین آب ۵۸ روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات اجرایی آبرسانی به شهرستان میبد، رینگ آب شهر یزد و توسعه، احیا و ترمیم بخشی از شبکه فاضلاب استان از جمله پروژه‌های در حال اجرا در استان است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها