سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

توصیه های فنی برای جلوگیری از بیماری زنگ زرد گندم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان با مشاهده علائم خسارت شته گندم، سریعا نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین،و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یحیی آذرمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که در آن شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هستیم و پیش بینی تداوم این شرایط در روز‌های آینده و مساعد بودن شرایط برای گسترش آفت شته گندم در مزارع سبز گندم و جو کلیه کشاورزان و گندمگاران استان می‌بایست ضمن بازدید مکرر از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علایم خسارت شته به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان بهره جسته و طبق توصیه آنان اقدام به مبارزه با این آفت مکنده نمایند.
این مقام مسئول عنوان کرد: ارغوانی شدن برگ و ساقه یا خطوط زرد رنگ کشیده داخل برگ‌ها از علائم این آفت است که خوشبختانه تمامی کشاورزان استان این آفت را بخوبی می‌شناسند.
آذرمی بیان کرد: از کلیه بهره برداران می‌خواهیم با مشاهده علائم این آفت و یا خود آفت سریعاً به مراکز خدمات محل زندگی خود مراجعه و نسبت به انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با آفت کش مناست اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها