سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

توصیه های فنی برای جلوگیری از بیماری زنگ زرد گندم

کشاورزان مراقب گسترش «آفت شته» گندم در مزارع باشند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان با مشاهده علائم خسارت شته گندم، سریعا نسبت به مبارزه با آن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین،و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یحیی آذرمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که در آن شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هستیم و پیش بینی تداوم این شرایط در روز‌های آینده و مساعد بودن شرایط برای گسترش آفت شته گندم در مزارع سبز گندم و جو کلیه کشاورزان و گندمگاران استان می‌بایست ضمن بازدید مکرر از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علایم خسارت شته به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان بهره جسته و طبق توصیه آنان اقدام به مبارزه با این آفت مکنده نمایند.
این مقام مسئول عنوان کرد: ارغوانی شدن برگ و ساقه یا خطوط زرد رنگ کشیده داخل برگ‌ها از علائم این آفت است که خوشبختانه تمامی کشاورزان استان این آفت را بخوبی می‌شناسند.
آذرمی بیان کرد: از کلیه بهره برداران می‌خواهیم با مشاهده علائم این آفت و یا خود آفت سریعاً به مراکز خدمات محل زندگی خود مراجعه و نسبت به انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با آفت کش مناست اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها