سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی گلستان است
رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان:

سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی گلستان است

برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از مصوب شدن ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زهکشی اراضی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خبر داد.
برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از مصوب شدن ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زهکشی اراضی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۹۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد برزعلی با بیان اینکه زهکشی اراضی به افزایش عملکرد در هر هکتار کمک می‌کند اظهارکرد: زهکشی ۱۶۰ هزار هکتار بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و تاکنون این طرح در ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع استان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: احداث باغ‌های مثمر در ۷۳ هزار هکتار از اراضی شیبدار در دستور کار این سازمان است و در سفر دوم آقای رئیسی ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کار مصوب شده است.

برزعلی با بیان اینکه در این طرح نهال گردو وز یتون به صورت یارانه‌ای به صاحبان این اراضی داده می‌شود افزود: تاکنون ۲۹ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان با ۵۲ میلیارد تومان اعتبار به باغ مثمر تبدیل شد که کمربند حفاظتی برای جنگل‌های بالادست به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سفر رئیس جمهور به گلستان که روز‌های ۲۹ آذر و اول دی امسال اتفاق افتاد ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای روش‌های نوین آبیاری در استان مصوب شد.

او ادامه داد: ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ظرفیت بهره مندی از روش‌های نوین آبیاری را دارند و تاکنون در ۷۵ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده است.

برزعلی گفت: در سفر رئیس جمهور طرح بهره مندی ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار از مزارع گلستان از آبیاری نوین افتتاح شد که ۱ هزار و ۶۹۱ هکتار آن در منطقه انبار الوم بود و برنامه ریزی کردیم سالانه حدود ۱۰ هزار هکتار به این سیتم مجهز شود.

او همچنین با بیان اینکه تاکنون ۶۰ آب بندان در استان مرمت و لایروبی شده است افزود: ۵۴۸ آب بندان در استان داریم و در این سفر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آن‌ها مصوب شده است.

برزعلی گفت: با لایروبی و مرمت آب بندان‌ها حدود ۱۳۱ میلیون متر مکعب به ذخیره آبی استان در حوزه کشاورزی افزوده می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای گسترش کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده و ایجاد و توسعه زنجیره‌های ارزش در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی افزود: گلستان در بخش کشاورزی گام‌های بلندی به ویژه در کشت قراردادی برداشته است به طوری که هم در سال گذشته و هم امسال به همت همه تلاشگران این حوزه توانستیم رتبه اول کشت قراردادی را در کشور به دست آوریم.

مصوب شدن ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پارک علم و فناوری بخش کشاورزی هم خبر دیگری بود که محمد برزعلی در این گفتگو اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها