فرماندار شهرستان فامنین گفت: وضعیت شهرستان فامنین در زمینه زیرساخت فرهنگی مناسب نیست البته با رویکرد مثبت استاندار در زمینه افزایش زیرساخت‌ها این نقص در دولت سیزدهم برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۸۴۸۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدروح‌الله حسینی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین، افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان با اجرایی شدن مصوبات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فامنین در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان پرخیر و برکت بود و اگر مصوبات سفر وزیر در شهرستان اجرایی شود شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی خواهیم بود.

حسینی ادامه داد: یکی از این زیرساخت‌ها کتابخانه‌های شهرستان است که در کنار سایر موارد به ارتقاء میزان و مساحت زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه زیرساخت کتابخانه‌ها خیرین بسیار مؤثر هستند و لازم است به عنوان اولویت به این موضوع نگاه شود، اضافه کرد: کتابخانه‌ها باید مرجع و ملجأ جوانان باشند و این عدالت اجتماعی در برخورداری از امکانات فرهنگی ضروری است.

وی اظهار کرد: نقش مدیران برای ترغیب حضور جوانان در کتابخانه‌ها بسیار تأثیرگذار است چرا که در کتابخانه‌ها و در فضای امن، آرام و روحانی و معنوی انسان می‌تواند کسب علم و دانش و تقوا کند.

فرماندار شهرستان فامنین بیان کرد: کتابخانه محل خوبی برای تعمیق باورهای دینی در جامعه است و ضرورت دارد از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

وی با  اشاره به  هفته بصیرت و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و وفات حضرت ام‌البنین(س) گفت: فرهنگ و باور غنی و از خودگذشتگی مادران شهدا مثال زدنی است.

حسینی بر استفاده از فرصت‌های پیش‌رو تأکید کرد و گفت: در هفته بصیرت در زمینه مطالعه زندگینامه شهید سلیمانی، عمار انقلاب، آیت‌الله مصباح و شهید آشتیانی اقدام شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین هم تعداد کتب اهدایی در سال‌جاری و در هفته کتاب و کتابخوانی را ۶۲۵ جلد برشمرد و گفت: در هفته کتاب امسال  ۲۲۷۰ جلد کتاب امانت داده شده ضمن اینکه ۴۱۵ نفر عضو جدید در کتابخانه‌ها ثبت‌نام و ۸۹ برنامه مختلف در هفته کتاب در سطح شهرستان برگزار شده است.

رسولی به نیازمندی‌های کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: خرید خودرو و تجهیز کتابخانه سیار روستایی، ساخت کتابخانه فدک، کتابخانه دانش، کتابخانه آیت‌الله محقق، تکمیل کتابخانه روستای نگارخاتون و ساخت کتابخانه استاندارد در شهر فامنین از اولویت نیازهای شهرستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها