معاون رئیس قوه قضاییه : بزودی کارگروه استانی صیانت از حقوق مردم، در استانداری‌ها نیز تشکیل خواهد شد تا آسیب‌های مختلف حقوق بشر و فرایند‌های مخل حقوق مردم، شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش شود.
کد خبر: ۱۴۳۸۲۱۲

به گزارش جام جم آنلاین،کاظم غریب آبادی امروز در جلسه هم اندیشی مسائل سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری و دادستان استان و فرمانداران و بخشداران شهر‌های استان برگزار شد،گفت: جمهوری اسلامی هم اکنون در معادلات منطقه‌ای و بین المللی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و این حجم از دشمنی با ایران ناشی از اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی است.

 معاون رئیس قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر افزود: حقوق بشر برای غرب یک طرح امنیتی و سیاسی است، اگر حقوق بشری هست چرا مدعیان حقوق بشر در جنایات غزه سکوت و به جای مقابله با رژیم سفاک صهیونیستی، از آن حمایت کرد؟!

وی گفت: ما مخالف استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر هستیم.
غریب آبادی تاکید کرد: از قومیت‌های ما به عنوان اقلیت قومی یاد می‌کنند، ما اقلیت قومی نداریم. امروز حقوق بشر طرحی شده برای مقابله با کشور‌های مستقل مثل جمهوری اسلامی ایران.

وی گفت: سیاست ما در حوزه حقوق بشر در داخل، مبتنی بر حمایت و ارتقای حقوق بشر است و باید ظرفیت‌های مختلف را در هدف بکار بگیریم.

 معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: حمایت و ارتقای حقوق بشر یک اصل برای ما است و با هدف، کارگروه استانی صیانت از حقوق مردم مستقر در استانداری‌ها نیز به زودی تشکیل خواهد شد تا آسیب‌های مختلف حقوق بشر و فرایند‌های مخل حقوق مردم ،شناسایی و در جهت رفع آن‌ها تلاش کند.
معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش ایران در معادلات منطقه‌ای نیز گفت: جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و این یعنی نفوذ جمهوری اسلامی با توجه به ظرفیت‌های بالای راهبردی که دارد. این نفوذ راهبردی نیز در اثر نفوذ ایران در افکار عمومی و اقدامات مثبت است و مانند غرب و آمریکا در جهت مداخله نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در حوزه توان دفاعی نیز به مرحله‌ای رسیده ایم که تقریبا هر آنچه در حوزه دفاعی نیاز داریم خودمان تولید می‌کنیم و نکته بارز آن، توان موشکی است که بدون نیاز به کشور‌های دیگر حاصل شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: از سوی دیگر، شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های مهم و حساس مانند فناوری هسته‌ای هستیم که ایران نزدیک به دو دهه قبل به باشگاه کشور‌های دارای توانمندی غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته‌ای پیوسته است.
غریب‌آبادی تاکید کرد: پیشرفت هزینه دارد و وقتی ایران به این سطح از پیشرفت رسیده، دشمنان دست از توطئه‌های خود برنمی دارد، امروز، دشمنان از توان و ظرفیت ایران اسلامی ناراضی اند و همواره در حال طراحی هستند و  البته در اهداف خود ناکام ماندند .
دشمنان همچنین طرح ترور را در دستورکار قرار دادند، به گونه‌ای که تاکنون ۲۳ هزار شهید ترور داریم. گروه‌های تروریستی تحت حمایت برخی کشور‌های غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی اروپایی فعال هستند.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اغتشاشات سال گذشته گفت: در اغتشاشات سال گذشته برنامه دشمن برای براندازی بود و تمام ظرفیت خود را بکار گرفتند، اما هوشیاری مردم و دستگاه‌های ذیربط، توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.
غریب آبادی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان اولویت توسعه است، گفت: رویکرد نظام به سیستان و بلوچستان رویکرد کاملا حمایتی است و این استان با مردمان اصیلی که دارد حافظان امنیت هستند.

وی به عنایات ویژه مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: مسوولان محلی حتما اقدامات انجام شده تاکنون در استان را اطلاع رسانی کنند.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: فلسفه وجودی ما، خدمت به مردم است، این مردم هستند که همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، پای نظام ایستاده اند و علیرغم مشکلات، همواره از نظام حمایت کرده اند.
غریب آبادی بر ضرورت شناسایی توطئه‌های دشمنان و روش‌های آنان تاکیدکرد و وحدت ملی از طریق کنار گذاشتن اختلافات قومی و مذهبی و در کنار هم قرار گرفتن را رمز موفقیت کشور و ناامید کردن دشمنان خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها