استان سیستان و بلوچستان دارای جمعیت جوان و ضریب هوشی بالایی است که باید با استفاده از این ظرفیت هر روز به یک نوآوری، خلاقیت و تولید جدید در استان برسیم.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۲۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری زاهدان گفت: باید تحرک علمی در استان ایجاد شود و پارک علم و فناوری این تحرک را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد و برای عملی شدن این مهم سرمایه گذاری کند.
وی افزود:پارک علم و فناوری باید در بین جوانان مستعد استان تحرک علمی ایجاد کند و به عنوان یک رسالت برای تحقق این امر در حوزه علم سرمایه گذاری کند.
وی گفت: برگزاری مسابقات علمی مستمر در بین دانش آموزان و دانشجویان در ایجاد این تحرک موثر است و پارک علم و فناوری با ارائه هدایای نفیس، برگزاری این مسابقات علمی را در برنامه کاری خود قرار دهد.
کرمی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما نیز برای حضور دانشجویان نخبه در برنامه‌های صدا و سیما و شرح فعالیت‌های علمی آن‌ها استفاده شود تا این تحرک در ذهن جوانان ایجاد شود.
وی با انتقاد و گلایه از فضای حاکم بر دانشگاه‌ها، بیان داشت: وضعیت دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه به گونه‌ای است که بعد از فارغ التحصیلی حتی در مقطع ارشد به عنوان بیکار، به دنبال کار می‌ شود و کسی که چند سال درس می‌خواند بعد از فارغ التحصیلی باید خودش به عنوان یک کارآفرین به جامعه وارد شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید از نظر علمی توانمند، خلاق و کارآمد و مهارت محور پرورش یابند که بعد از فارغ التحصیلی، شرکت‌ها به دنبال این جوانان توانمند و خلاق باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها