اعضای باند خشن که از زنان سالخورده در پوشش مسافربر سرقت می‌کردند، در دام کارآگاهان پلیس آگاهی گرفتار شدند.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۲۶
 
به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده پس ازشکایت چند زن سالخورده اصفهانی درمورد سرقت طلا وگوشی تلفن‌همراه‌شان توسط زورگیران خشن آغاز شد. مالباختگان در تحقیقات عنوان کردند که متهمان سه مرد ویک زن بودندکه تحت پوشش مسافرکش آنها را سوار کرده و در بین راه با تهدید سلاح سرد طلاجات‌شان را گرفته و آنها را پیاده می‌کردند.
یکی از مالباختگان در تشریح سرقت گفت: کنار خیابان ایستاده بودم و منتظر تاکسی بودم که یکدفعه یک خودروی مسافرکش کنارم توقف کرد. یک مرد جلو و یک زن هم عقب خودرو بودند.
همه چیز طبیعی به نظر می‌رسید من هم سوار شدم، سر چهار‌راه مورد نظر که رسیدیم گفتم همین جا پیاده می‌شوم اما راننده گفت: اینجا نمیشه و بعد با چشمش به زنی که عقب نشسته بود اشاره‌ای کرد و او هم با دستش سرم را پایین کشید و یک چاقو زیر گلویم گذاشت و بعد هرچه انگشتر و النگوی طلا داشتم را از من گرفت و مرا پیاده کردند.از آنجا که هر‌کدام از مالباختگان مشخصات متفاوتی از متهمان و خودروهایی که سوار شده بودند ارائه می‌کردند کار شناسایی باند کمی سخت شده بود و نشان می‌داد متهمان هر بار با یک نوع خودرو به شکار طعمه‌های خود در سطح شهر می‌پردازند.
سرانجام کارآگاهان سرنخ‌هایی از حضور متهمان در شهر همدان به دست آورده و بلافاصله طی هماهنگی با مرجع قضایی به این شهر رفته و در عملیاتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر چهار متهم را  که برای انجام سرقت‌های مشابه به این شهر رفته بودند در مخفیگاه‌شان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.در بررسی‌ها مشخص شد، متهمان همگی غیر‌بومی و اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند‌. سردسته این باند فردی سابقه‌دار است که همراه همسر و دو دوست خود اقدام به طراحی و اجرایی کردن نقشه سرقت از زنان کهنسال را می‌کرده‌است. متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۱ فقره زورگیری گوشی تلفن‌همراه و طلاجات و همچنین هفت فقره قاپ‌زنی از شهروندان در شهر‌های اصفهان، خمینی‌شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده‌است.
newsQrCode
برچسب ها: سارق دزد مادربزرگ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها