مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد شامل دیه جرایم غیر عمد حوادث کارگاهی، مهریه و بدهی مالی با کمک خیرین و همراهی این ستاد آزاد شده‌اند. 
کد خبر: ۱۴۳۶۵۸۳
نویسنده ابوالفضل شمسی

یه گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا محمد صیادی روز سه‌شنبه گفت: از این تعداد زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده در چهارمحال و بختیاری ۹۶ زندانی با مبلغ بدهی یک‌هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال شامل دیه حوادث کارگاهی، مهریه و بدهی مالی بودند که با همراهی ستاد دیه، گذشت شاکیان و کمک خیرین زمینه آزادی آن‌ها فراهم شده است.

 

وی اظهار داشت: برای آزادی این شمار زندانی جرایم غیرعمد مالی یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال شامل ۲۱۳ میلیارد ریال گذشت شاکیان، ۹۹۰ میلیارد ریال قبول اعسار، ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

 

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از این شمار زندانی جرایم مالی غیر عمد سه درصد زن و ۹۷ درصد مرد هستند.

 

وی یادآور شد: همچینن در زمان حاضر نیز ۱۰۲ زندانی جرایم غیرعمد مالی با مبلغ کل بدهی ۲۵۰ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری منتظر نگاه مهربانانه خیرین هستند.

 

صیادی گفت: بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری مربوط به محکومیت مالی و کمترین نیز مربوط به دیه هستند.

 

وی اضافه کرد: همچنین از اول سال تاکنون ۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد چهارمحال و بختیاری با انجام مشاوره قضایی آزاد شده‌اند.

 

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این ستاد مجموعه مردم نهاد غیرانتفاعی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به شمار می‌رود افزود: روزانه تعدادی از زندانیان با حکم قضایی وارد زندان‌ها می‌شوند که برخی از این افراد را محکومان جرائم غیرعمد تشکیل می‌دهند.

 

صیادی ادامه داد: برخی از این محکومان برای آزادی خود با انجام تشریفات قانونی و قبول اعسار از زندان آزاد می‌شوند اما برخی دیگر که توان تامین بدهی خود را ندارند براساس تحلیل و تحقیقی که انجام می‌شود و تقاضایی که محکومان دارند به ستاد دیه معرفی و پس از بررسی وضعیت معیشتی و اینکه بدهی مالی آن‌ها عمدی و در اثر سهل انگاری نبوده مورد حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

 

صیادی با اشاره به اینکه اسفند حلول ماه مبارک رمضان است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال جشن‌های گلریزان زودتر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح کلاس مهربانی با همکاری آموزش و پرورش یادآور شد: در غالب این طرح کمک‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها و فرهنگیان جمع‌آوری می‌شود.

 

صیادی اضافه کرد: همچنین با همکاری هیات ورزش‌های همگانی نیز جشن گلریزان با حضور ورزشکاران و مدال‌آوران ملی و کشوری روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها