تأمین نیاز معادن به گونی حمل مواد، با تلاش بانوی کارآفرین طبسی

بانوی کارآفرین طبسی، گونی‌های حمل مواد معدنی را در کارگاهی با ۶ نیروی کار، تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین ، قطب زغالی ایران با ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ به حساب می‌آید و همین غنا سبب شد تا معادن این خطه، نیاز به ملزوماتی، چون گونی برای حمل زغال داشته باشند.


همین نیاز ایده‌ای شد تا طیبه بهرامی یکی از کارآفرینان طبسی به فکر راه اندازی کارگاه گونی دوزی در این شهرستان بیفتد.
این کارآفرین حدود ۲ سال است کارگاه گونی دوزی مواد معدنی را در طبس راه اندازی و برای ۶ نفر هم شغل ایجاد کرده است.


گونی‌های مورد نیاز معادن طبس برای حمل مواد استخراجی شان از استان اصفهان تأمین می‌شود که حال این بانوی طبسی، بخشی از این نیاز را تأمین می‌کند.

همه امیدش هم به این است که با توسعه کارگاهش نیاز معادن شهرستان را بتواند پوشش دهد و خود تامین کننده نیاز معادن زغال سنگ طبس باشد.

این بانوی کارآفرین طبسی گفت: سرمایه اولیه خودم برای آغاز کار ۸۰ میلیون تومان بود و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی گرفتم و کارم را آغاز کردم.


خانم بهرامی با بیان اینکه برای ۴ خانم خانه دار اشتغال زایی کرده ام افزود: خودم و برادرم نیز در این کارگاه مشغول به کار هستیم و با راه اندازی این کارگاه برای ۶ خانواده درآمد زایی شده است.

وی با اشاره به استقبال معادن طبس از گونی‌های دوخته شده توسط این کارگاه گفت: هم اکنون با دو معدن قرارداد داریم که گونی‌های مورد نیاز آن‌ها را تهیه می‌کنیم و اگر از نظر مالی و فضای کار، حمایت شوم ظرفیت و توان برای توسعه تجهیزات و افزایش نیروی کار دارم.

این بانوی کارآفرین افزود: قبل از راه اندازی کارگاه گونی دوزی، معادن شهرستان طبس برای تامین گونی از اصفهان خرید می‌کردند و علاوه بر هزینه خرید، باید هزینه حمل و نقل هم پرداخت می‌کردند، اما با راه اندازی کارگاه در طبس در هزینه‌های معادن استان به ویژه حمل و نقل، بسیار صرفه جویی و به نفع آن‌ها شده است.

خانم بهرامی گفت: هم اکنون با توجه به استقبالی که از تولیدات ما میشود توانایی افزایش نیرو تا پنج نفر دیگر دارم به شرط اینکه فضای بزرگتر و تسهیلات برای خرید چرخ خیاطی به من داده شود.

وی افزود: ابتدا کار را با دو چرخ خیاطی آغاز کردم و حال به ۶ چرخ خیاطی افزایش یافته و اگر حمایت شوم میتوانم تجهیزات را بیشتر کرده و با معادن بیشتری همکاری کنم چرا که هم اکنون معادن دیگر پیگیر تهیه گونی از تولیدات کارگاه ما به دلیل کیفیت تولیدات هستند، اما به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات نمیتوانم پاسخگوی معادن دیگر باشم.

بهرامی با بیان اینکه مواد اولیه را از تهران تهیه می‌کنم و تمامی هزینه‌ها بر عهده خودمان است گفت: به دلیل حجم بسیار زیاد رول‌های گونی نیازمند فضای بزرگتری هستم و، چون فضایی که در اختیار دارم استیجاری است و از ابتدای آغاز بکار سه بار مکان کارگاه را عوض کردم نیازمند تامین مکان بزرگتری هستم و اگر فرمانداری یا نهاد دیگری در بحث تامین مکان با من همکاری کند بخشی از مشکلاتم حل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها