اسدالله ابراهیمی _جام جم آنلاین _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالروز گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، سرقت تابلو علائم، پایه ها، تجهیزات روشنایی و ترانس برق را از جمله مشکلات تامین ایمنی در محورهای استان برشمرد.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۸۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمد مشتری گفت: سرقت تابلو علائم، پایه ها، ترانس برق و تجهیزات روشنایی در جاده ها افزایش یافته است که علاوه بر وارد شدن خسارت مالی، ایمنی تردد در جاده ها را تحت شعاع قرار می دهد.

وی استفاده از تابلو علائم کامپوزیتی و پایه های بتنی به منظور جلوگیری از سرقت ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور ۸۳.۹ درصد و در استان ۷۷.۱ درصد است که طی دولت سیزدهم حدود ۴ درصد کاهش یافته و میزان عقب ماندگی استان در این شاخص از متوسط کشوری ۶.۸ درصد است.

وی میزان برخورداری روستاهای استان از راه مناسب را از نظر طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد دانست که این میزان در کشور ۵۵.۱ درصد بوده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

این مسئول، رتبه خراسان شمالی در خصوص بهره مندی از راه مناسب روستایی را در رده ۲۷ کشور ذکر و اظهارکرد: کم برخوردارترین شهرستان ها از نظر راه مناسب روستایی، شیروان و راز و‌جرگلان و برخوردارترین شهرستان، گرمه است.

مشتری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ۸ ماه امسال در راه های اصلی بیش از ۱۸۹ کیلومتر بهسازی و روکش،  ۷۳ هزار و ۹۰۴ متر درزگیری و  ۱۲۰ هزار و ۱۸۵ مترمربع لکه گیری انجام و بیش از ۳۷ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

سرقت تابلو علائم و تجهیزات روشنایی از جمله مشکلات تامین ایمنی در محورهای خراسان شمالی

وی همچنین به خط کشی هزار کیلومتر راه در این مدت اشاره کرد و گفت: بر طرف کردن ۱۶ نقطه پر حادثه در جاده‌های استان ابلاغ شده که ۱۳ مورد در دست اقدام بوده است و تا پایان سال رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: ۹۹.۱  کیلومتر از راه روستایی و فرعی استان طی ۸ ماه امسال  روکش و  ۵۲.۱ کیلومتر راه روستایی نیز احداث و آسفالت شده است. /خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها