رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر داد

کلینیک ناباروری اسفراین آماده مراجعه زوج‌های نابارور

نماینده اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس ؛

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذار معدن آلبلاغ اسفراین شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی : شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور برنده مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ اسفراین شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۹۴۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

نشستی با حضور نماینده مردم اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولین استانی، شهرستانی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان  به جهت بررسی  مسائل معدن و کارخانه فرآوری سرب و روی آلبلاغ اسفراین  برگزار شد.

دراین نشست ، امان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس اظهار کرد : شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور در مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ برنده شد و با توجه به اینکه این ظرفیت و توان در این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری وجود داشت انتظار بر این بود تا ادامه مراحل کار نیز توسط این شرکت سرعت گیرد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذار معدن آلبلاغ اسفراین شد

وی بیان کرد: ما در انتخاب زمین و جانمایی آن دخالتی نمی‌کنیم و هرجایی که توسط مشاور ذیصلاح مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی تعیین شود را قبول داریم، اما انتظار این است که کار را سرعت دهند‌.

امان الله حسین پور ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معدن، جلسات  متعدد برگزار و مسیری طولانی سپری شده است و بی تردید بهره‌برداری از این معدن، یک عامل مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است و یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات مهم مردم منطقه و استاندار تسریع در بهره‌برداری از این معدن است. 

نماینده اسفراین و بام و صفی آباد  در بخشی دیگر از سخنان خود، در بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و ابنیه فنی محور معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت مذکور تقدیر کرد.

 فرماندار اسفراین نیز در این جلسه  اظهار کرد : در جلسات متعدد چند نقطه جهت احداث و جانمایی کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ با اولویت‌های اعلام شده مشخص که قرار شد بعد از بررسی و کارشناسی اقدامات بعدی جهت کلنگ‌زنی آن انجام شود.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذار معدن آلبلاغ اسفراین شد

مسلم نوری ،افزود : در همین راستا با توجه به فراهم شدن کلیه الزامات و صدور  مجوزهای لازم، انجام همزمان برخی فعالیت‌ها به‌منظور اتمام فوری این فاز و شناسایی زمین مورد انتظار  است.

فرماندار اسفراین در ادامه برای همکاری این فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان سرمایه‌گذار و عامل منتخب بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرد.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست زمان کلنگ‌زنی و جانمایی احداث کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ اسفراین در دهه فجر تعیین شد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها