روز گذشته حکم قصاص نگهبان مسلح بانکی‌ که ششم اردیبهشت امسال و با استفاده از سلاح گرم به سمت آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری تیراندازی‌کرده بود، با حضور اولیای‌دم در زندان بابل اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۹۱۱
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز حادثه ساعت ۱۱صبح، آیت‌ا... سلیمانی برای انجام امور بانکی به یکی ازبانک‌های بابلسر مراجعه کرد. دقایقی از حضور او در بانک نگذشته بود که یکی از نگهبانان با سلاح گرم به سمت آیت‌ا... سلیمانی شلیک‌ کرد و وی به‌دلیل شدت جراحات درگذشت.
پس از دستگیری ضارب، با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و پیگیری و دستور رئیس ‌کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.
قاتل در مورد انگیزه خود از اقدام به قتل‌ گفت: «مقتول را نمی‌شناختم اما شنیده بودم که معاون بانک، برادر دارد. وقتی مقتول وارد بانک شد، تصور کردم وی همان برادر معاون بانک است. از طرفی آن‌قدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم ‌گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم. از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی‌ گرفتم و شلیک‌کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا این‌که بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند‌. آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه‌ گرفته، اقدام به شلیک کرده‌ و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.‌»
برای متهم پرونده شخصیت تشکیل شد و پزشکی قانونی طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی، سلامتی جسمی و روحی متهم را در زمان ارتکاب جرم تایید کرد. در ادامه و با اخذ آخرین دفاع از متهم، کیفرخواست پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد. پس از ارسال پرونده به دادگاه و برگزاری جلسات دادگاه با حضور متهم و وکیل او، در نهایت قاضی با توجه به ادله موجود، حکم قصاص قاتل را صادر کرد که صبح دیروز با تایید حکم در دیوان‌عالی کشور در زندان بابل اجرا شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها