یزد- رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۴۶۰ طرح بزرگ و کوچک در مناطق مختلف شهر در حال اجراست.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۶۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عزیزالله سیفی با اشاره به ایجاد تحول در طرح‌های عمرانی شهر یزد  اظهار داشت: یزد به کارگاه‌های طرح‌های عمرانی مبدل شده و ۴۶۰ طرح بزرگ و کوچک در مناطق مختلف شهر در حال اجراست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ که شورای ششم وارد کار شد، بودجه شهرداری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به سه هزار میلیارد تومان رسید و بودجه امسال هم چهار هزار و ۲۵۰ تومان است که هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: از این هزار میلیارد تومان، ۴۸۰ میلیارد تومان از بانک‌های داخل استان جذب شده و ۵۰۰ میلیارد تومان هم مصوبه نهاد ریاست جمهوری است که با همکاری بخش خصوصی محقق می‌شود.

سیفی، تکمیل طرح‌های تفصیلی نیمه کاره را در اولویت فعالیت شهرداری عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال بلوار ابوترابی با وجود تغییر چندین شهردار همچنان نیمه کاره است که با همکاری اداره کل اوقاف و مردم ساکن در این مسیر، بیش از ۹۹ درصد آزادسازی صورت گرفته و احتمالا در دهه فجر افتتاح شود.

وی درباره مشکل آسفالت یزد خاطرنشان ساخت: حجم آسفالت یزد نسبت به شهر‌های بزرگ و حتی کلانشهر‌ها بیشتر است و جاری شدن دو سیل در سال گذشته سبب آسیب دیدن آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در سال جاری افزود: بیش از ۸۵۰ مترمربع از سطح شهر آسفالت شده و بودجه‌ای نیز بدین منظور در سال آینده اختصاص می‌یابد تا این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: همه معابر سطح شهر یزد آسفالت شده و بازسازی آن‌ها انجام می‌گیرد، اما مشکل کنونی در معابر خارج از حریم و محدوده شهر است که مردم بدون توجه به قانون در این مناطق اقدام به ساخت و ساز کرده اند.

سیفی تصریح کرد: اگر مردم این محدوده ۵۰ درصد هزینه آسفالت را بدهند شهرداری هم ۵۰ درصد را پرداخت می‌کند تا آسفالت انجام گیرد.

وی درباره زمان انجام عملیات طرح‌ها گفت: سیاست ما بر اینست که در زمان به انجام عملیات طرح‌ها بپردازیم که کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود، اما برخی پیمانکاران به این مساله بی توجهی می‌کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها