رئیس کل دادگستری گلستان از  گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص  به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.
رئیس کل دادگستری گلستان از  گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص  به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۲۷
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر  آسیابی  گفت:  در یکی از این پرونده ها،  محکوم به قصاص مرد  59 ساله ای است که سال 1394 در پی مشاجره خانوادگی ، سبب مرگ همسرش شد و  پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود .
آسیابی افزود: فرزند 18 ساله این خانواده اولیای دم  بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده ، از اجرای حکم قصاص پدرش،  منصرف شد و رضایت داد.
 وی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش " بخشایش فاطمی "  به گذشت اولیای دم منجر شد ، محکوم به قصاص جوانی بود که سال 1400 به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم ، سبب مرگ دوستش شده بود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان ، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.
آسیابی افزود: طرفین هر دو پرونده از ترکمن های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند  و به محکومان،  فرصت زندگی دوباره دادند.
وی گفت: با سازش در این دو پرونده ، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به 11 تَن رسید.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف  و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز  اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها