فارس: معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش گفت: اگر مانع تراشی صورت نگیرد، ثبتنام استخدام در آموزش و پرورش نیمه اول شهریور انجام میشود.
کد خبر: ۱۴۳۴۴۵

محمدرضا محدث خراسانی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: هماهنگی لازم با معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام شده است و بسیار تعجب کردیم که بعد از این همه هماهنگی، یک کارشناس از این دفتر اعلام کرده است که دستورالعمل کارشناسی شده نیست.
وی ادامه داد: مسئول بالاتر از فردی که این موضوع را بیان کرده است، دستورالعمل آموزش و پرورش را بلامانع ذکر میکند.
محدث خراسانی اظهار داشت: روز چهارشنبه نیز مکاتبهای با معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص مطالب عنوان شده داشتم.
وی اضافه کرد: ما طبق برنامه خود، زمان برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش را 27 مهر اعلام کردیم و در صورتی که کارشکنی و مانعتراشی صورت نگیرد، در این زمان آزمون را برگزار میکنیم.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش گفت: به آموزش و پرورش استانها اعلام کردیم که تا پایان نیمه اول شهریور باید با معاونت برنامهریزی استانها هماهنگیهای لازم را به عمل آورده و آگهی استخدام در آموزش و پرورش را در روزنامههای محلی و استانی منتشر کنند.
وی با بیان اینکه زمان طولانی برای برگزاری مصاحبه از پذیرفتهشدگان لازم است، اظهار داشت: گزینش و پذیرش زمانی طولانی را میطلبد و باید اقدامات اولیه برای ثبتنام به سرعت انجام شود.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش اظهار داشت: میانگین حقوق معلمان در سال 1384، 280 هزار تومان بود که این میزان در سالجاری به میزانی حدود 419 هزار تومان رسیده است که شاهد 50 درصد رشد هستیم.
وی به بحث افزایش منزلت معلمان اشاره کرد و گفت: دولت 4 کمیته را برای بررسی مشکلات فرهنگیان تشکیل داده است که یکی از این کمیتهها، کمیته ارتقای منزلت فرهنگیان است. محدث ادامه داد: یکی از اقدامات دولت نهم در جهت ارتقای منزلت معلمان بود البته ارتقای معیشت معلمان نیز مورد توجه قرار گرفت.
محدث خراسانی به بحث خدمات بیمه و درمانی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تعداد بیماران فرهنگی صعبالعلاج در کشور حدود 6 هزار نفر است که همگی این معلمان تحت پوشش بیمه نبودند و گاها9 مجبور بودند برای هزینههای درمان مبالغی بین 20 تا 30 میلیون تومان را بپردازند.
وی اضافه کرد: با بیمهای که طرف قرارداد بودیم، مذاکره کردیم و مقرر شد این فرهنگیان تحت پوشش بیمه تا سقف 40 میلیارد ریال قرار گیرند.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش، سقف جراحی تخصصی را تا 2 میلیون تومان و جراحی عمومی را برای فرهنگیان تا یک میلیون تومان ذکر کرد.
وی به خرید شرکت بیمه معلم توسط صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان 80 درصد سهام این شرکت بیمه را خریداری کرد و نام آن را بیمه معلم گذاشتیم.
محدث ادامه داد: با توجه به اینکه بیمه معلم در سطح استانها شعبه ندارد، با شرکت بیمه قبلی آموزش و پرورش مذاکره کردیم و مقرر شد که بیمه معلم با بیمه قبلی آموزش و پرورش با هم همکاری کنند؛ به این شکل که امسال 30 درصد فعالیت با بیمه معلم و 70 درصد با شرکت بیمه قبلی است.
وی افزود: مقرر شده است که طی 3 سال آینده بیمه فرهنگیان توسط بیمه معلم صورت گیرد.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ادامه داد: طبق هماهنگی که با شرکت بیمه قبلی انجام شده است امسال تعرفه درمان فرهنگیان افزایش نرخ نداشته است اما بیمه مرکزی عنوان میکند که باید افزایش نرخ صورت گیرد.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش با بیان اینکه کمیتهای در دولت زیر نظر معاون اول رئیسجمهوری در خصوص حل مشکل مسکن فرهنگیان تشکیل شده است، اظهار داشت: زنان فرهنگی سرپرست خانوار در اولویت دریافت مسکن هستند که تعداد این فرهنگیان 7 هزار نفر است.
وی ادامه داد: در اولویت بعدی زوج فرهنگی که دارای سنوات بالای خدمت هستند اما مسکن ندارند، قرار دارند. محدث اظهار داشت: فعالیتهایی نیز ادارهکل امور رفاهی فرهنگیان در خصوص مسکن فرهنگیان در حال انجام است. به عنوان مثال طی دو سال گذشته 20 هزار واحد مسکونی نیمه تمام که حدود 20 درصد کار ساخت آنها انجام شده بود به اتمام رسید.
وی افزود: ارائه وام مسکن به مبلغ 136 میلیارد تومان به تعاونیهای مسکن فرهنگیان از طریق بانک مسکن و بانک تجارت، تحویل 402 واحد مسکونی در هفته دولت به فرهنگیان، ارائه وام یارانه مسکن به 322 هزار فرهنگی به مبلغ 35 میلیارد تومان، انعقاد قرارداد ساخت 120 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان بین وزاری آموزش و پرورش و مسکن، افزایش سقف وام قرضالحسنه برای فرهنگیان و دادن وام تا سقف 2 میلیون تومان به 800 هزار فرهنگی از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکل مسکن فرهنگیان است.
محدث خراسانی اظهار داشت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش این است که دانشآموزان را به سمت فنی و حرفهای تشویق کند.
وی اضافه کند: آموزشهای فنی و حرفهای گران است ضمن اینکه استخدام نیروی متخصص در این زمینه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش طی سالهای گذشته این بود که معلم از شهرهای بزرگ استخدام میشد و به شهرهای محروم میرفتند.
وی ادامه داد: عدم توجه به استخدام بومی باعث شده است که هماکنون در شهری مانند سیستان و بلوچستان با کمبود 22 هزار معلم مواجه شویم. این استان نیز مجبور است که کمبود خود را با سرباز معلم و معلم حقالتدریس تکمیل کند.
محدث اظهار داشت: امسال یک هزار و 325 نفر از 10 هزار ردیف استخدامی امسال به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد.
وی افزود: به مجلس پیشنهاد لایحه بازنشستگی زودهنگام را دادیم که بر اساس آن، نیروهایی که در آموزش و پرورش مازاد هستند، کم شوند و البته این افراد باید حداقل 25 سال سابقه فعالیت داشته باشد اما مزایای بازنشستگی آنها معادل 30 سال فعالیت پرداخت میشود.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش افزود: ما شاخص در نظر گرفتیم که به ازای هر 15 دانشآموز یک معلم تدریس کند و امسال در صورت تصویب نهایی لایحه بازنشستگی زودهنگام، 20 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته میشوند.
معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش افزود: استخدام در آموزش و پرورش مستلزم داشتن حداقل مدرک کارشناسی است اما در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان کمیتهای وجود دارد که میتواند افراد با مدرک کاردانی را نیز بپذیرد.
وی اضافه کرد: این کمیته با کارشناسیهایی که انجام میدهد در صورتی که نیاز به نیروی متخصص در رشتهای باشد که تعداد پذیرفتهشدگان با مدرک لیسانس کم باشد، نیرو با مدرک کاردانی و بومی میپذیرد.
محدث در خصوص استخدام نیروهای حقالتدریس در آموزش و پرورش نیز گفت: بررسی کردیم که معلم حقالتدریس با 5 سال سابقه در آموزش و پرورش حدود 22 هزار نفر است که در نظر داریم از این افراد آزمون داخلی اما سراسری بگیریم.
وی افزود: آزمون سال گذشته نشان داد که اگر معلمان حقالتدریس بخواهند با نیروهای آزاد رقابت کنند شاید نتوانند پذیرفته شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها