شاخص بیماری‌های غیر واگیر در قم نگران‌کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم می گوید ۳۰ درصد مردم قم فشار خون بالا دارند.
کد خبر: ۱۴۳۴۱۰۷

 به گزارش جام جم آنلاین ،مجید اصغری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه موضوع نگران کننده دیگر را ابتلای ۱۴ و نیم درصد از مردم قم به دیابت عنوان کرد و افزود: در راستای کاهش تعداد افراد مبتلا به این دو بیماری طرح سراسری غربالگری سلامت خانواده در قم در حال اجراست.

وی گفت: در قالب این طرح  به ازای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک در نظر گرفته‌ شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم یادآور شد: طرح غربالگری سلامت خانواده  در حال حاضر برای حدود ۲۰۰ هزار نفر از جامعه هدف این استان در محلات مختلف در حال اجراست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین درمان بیماری هپاتیت C را یکی از طرح‌های مهم درمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد و افزود: برای کاهش هزینه‌های درمان این بیماری طرحی در دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال می‌شود تا ویزیت و تشخیص آزمایش برای این افراد صرفاً توسط متخصصان گوارش انجام شود تا از انجام آزمایش‌های غیرضروری که برای بیماران هزینه‌ساز است، جلوگیری شود.

اصغری اضافه کرد: بیماری هپاتیت C با یک‌میلیون تومان هزینه اولیه قابل‌پیشگیری و مدیریت است درحالی‌که هزینه درمان آن بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها