فرماندار بیله سوار مغان گفت:

عملیات اکتشاف نفت مغان تداوم می‌یابد

عملیات اکتشاف نفت در منطقه مغان تعطیل نشده و توسط یک شرکت دیگر روند اکتشاف تداوم خواهد یافت.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۴۴

به گزارش جام جم آنلاین،صاحبعلی اصغری افزود: پرونده عملیات اکتشاف نفت مغان مختومه نشده و پیگیر هستیم با یک شرکت دیگر عملیات اکتشاف از سر گرفته شود.
وی اظهار کرد: عملیات حفاری در منطقه اورتاداغ و خلیفه لو به اتمام رسیده و در مرحله بعدی هم با انتخاب یک شرکت دیگر روند اکتشاف تداوم خواهد یافت.
فرماندار بیله‌سوار مغان ادامه داد: اکتشاف نفت مغان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه بیله‌سوار بود که پس از سال‌ها پیگیری تحقق یافته که در آینده توسعه منطقه را به لحاظ اشتغال‌زایی و رونق تولید به‌دنبال خواهد داشت.
اصغری اظهار کرد: پس از اتمام عملیات اکتشاف درباره نحوه فعالیت نفت مغان مبنی بر اینکه که نفت خام از این منطقه به جا‌های دیگر انتقال داده شود و یا در همان منطقه پالایش شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: هنوز کیفیت و مشتقات نفت مغان مشخص نیست و احداث پالایشگاه در این مکان نیازمند بررسی مباحث فنی و مشخص شدن نتایج حفاری‌هاست.
اصغری اظهار کرد: در یک نقطه دیگر بنام قیرلو هم احتمال نفت وجود دارد که بعد از اتمام اکتشاف نفت اورتاداغ و خلیفه‌لو در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، استخراج نفت در آن منطقه انجام خواهد شد.
فرماندار بیله‌سوار بیان کرد: دشت مغان با ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از حاصلخیزترین مناطق ‏ایران در تولید محصولات کشاورزی است، اما مطالعه اکتشافات نفتی نشان داده که مغان علاوه بر ‏منابع و محصولات کشاورزی، دارای ذخایر نفتی نیز است‎. ‎
مطالعات کارشناسان نشان داده که دشت مغان جزو مهم‌ترین مناطق دارای ‏ذخایر نفتی است و استخراج و صدور نفت از این حوزه به لحاظ شرایط ‏جغرافیایی و دسترسی آسان به دریای خزر از موقعیت و امتیاز ویژه‌ای ‏برخوردار است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها