مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: فناوری های پایه در شهر اهواز به خوبی انجام می شود که خط تفکیک کمپوست، تصفیه شیرابه و ... جمله آن موارد است.
کد خبر: ۱۴۳۳۵۳۵

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، حمیدرضا طهوری پیش از ظهرامروز (پنجشنبه 9 آذرماه) در دوازدهمین نشست تخصصی مدیران و روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: همان طور که بسیج در کارهای بزرگ به روش های جدید و با اتکا به قوای مردم حل مسئله کرده موضوع مدیریت پسماند هم باید با نگاه حاکم بر بسیج انجام شود.

مشاور وزیرکشور در امور فناوری گفت: ایثار و فداکاری های اهوازِ قهرمان در دوران دفاع مقدس، نظام اسلامی ایران رابیمه کرده است.

وی افزود: شهادت طلبی مردم دلیر خوزستان و نفوس مقدسی که در این آب و خاک به شهادت رسیدند تا کشور ما مصون باقی بماند هیچ گاه از یاد و خاطره پاک نمی شود و نقشی که اهواز و شهرهای مرزی ما در آن دوران ایفا نمودند تا همیشه بر تارک تاریخ ماندگار خواهد بود.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری با بیان اینکه حوزه مدیریت پسماند وجوه مختلفی دارد، عنوان کرد: یک وجه آن آیین نامه ها، بازنویسی قانون مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا است و که اگر چه انتظار مطلوب این است که با سرعت بیشتری انجام شود اما درحال حاضر شاهد شکل گیری شرکت های بزرگ و فعالیت رو به پیشرفت در این زمینه هستیم.

طهوری ادامه داد: حوزه فناورانه، وجه دیگر مدیریت پسماند است که خوشبختانه شاهد زایش های علمی و شیوه های جدید در این حوزه هستیم.

به گفته ی فناوری های پایه در شهر اهواز به خوبی انجام می شود که خط تفکیک کمپوست تصفیه شیرابه و ... جمله آن موارد است.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های بازیابی انرژی نهفته، تولید سوخت مشتق از پسماند (آر.دی.اف) از ریجکت است که می‌تواند به عنوان سوخت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: امروزه تولید آر دی اف در دنیا باب شده است و این کار در چند شهر ایران هم شروع شده و چنان چه موفقیت آمیز باشد و در سراسر کشور بسط داده شود دیگر دفن زباله نخواهیم داشت و درآمد پایداری هم از این باب ایجاد خواهد شد که اگر در این زمینه موفق عمل کنیم امکان صادرات آن نیز وجود خواهد داشت.

مشاور وزیرکشور در امور فناوری بیان کرد: با توجه به واردات عظیم خوراک دام، مسیله تولید خوراک دام از پسماندهای تر را پیگیری کردیم که در چند مورد پروژه های کوچک و بزرگ انجام شد و چنان چه با جدیت دنبال شود از واردات بخش عمده ای از خوراک دام جلوگیری می شود.ضمن آن‌که وزارت جهاد کشاورزی هم استقبال کرده و مذاکراتی هم در این زمینه صورت گرفته و احتمالا شاهد تعاملات خوبی در آینده خواهیم بود.

طهوری در ادامه با بیان اینکه معضل سگ های پرسه زن آزاد معضلی است که نیاز به چاره اندیشی دارد، گفت: وجود سگ های پرسه زن در شهر معضلی است که اگر به آن نپردازیم باعث بروز آسیب ها و خساراتی به جامعه و شهروندان خواهد شد.

وی افزود: اگرچه عقیم سازی سگ ها راه حلی است که مورد وفاق است اما در این زمینه فناوری هم به کمک آمده و پیشنهادات دانش بنیانی هم وجود دارد که امیدواریم کمک موثری به مرتفع نمودن این معضل نماید.

مشاور وزیرکشور در امور فناوری همچنین با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری موضوعات پسماند تصریح کرد: ما باید شرایطی فراهم آوریم که سرمایه گذاران وارد این عرصه شود و پروژه های صنعتی که روی زمین مانده را به سرانجام رسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها