رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داد.
رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز،سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به برخی کلاهبرداری ها با ترفند ارسال پیامک جعلی گفت: ارسال این نوع پیامک ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است.

وی اضافه کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مامور پست جعلی بوده و به قصد سوء استفاده از اطلاعات شما است.

جلیلیان بیان کرد: پیام های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.

وی یادآورشد : به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی خود را بررسی کنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران تحت عنوان مامور پست با ارسال پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت ، بسته پستی و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان یادآور شد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها