رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: برای امسال ۷۰ تن زعفران خشک برداشت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۶۱

به گزارش جام جم آنلاین ،جعفری گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود از ۱۶ هزار و ۶۸۱ هکتار مزارع زعفران استان ۷۰ تن محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: برداشت زعفران در خراسان جنوبی از ۱۵ مهر آغاز می‌شود که تا پایان آذر ماه ادامه دارد و بهتر است زعفران به صورت غنچه و قبل از طلوع آفتاب چیده شود تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان در شهرستان قاینات با پنج هزار و ۲۲۰ هکتار و در شهرستان سرایان با سه هزار و ۴۸۰ هکتار است.

جعفری با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲۳ هزار و ۶۵۵ کشاورز در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند گفت: صادرات زعفران به کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان و اسپانیا بیشتر برای صنایع داروسازی و به سایر کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی افزود: سال‌های گذشته حداکثر رکورد بیشتر از ۳۰ کیلوگرم در هکتار زعفران خشک داشته‌ایم، ولی امسال علیرغم شرایط گرمی هوا در بهار و پاییز و سرمای شدید زمستان سال قبل حداکثر رکورد عملکرد بیش از ۵۰ کیلوگرم در هکتار (با توجه به معاینه کورم‌های زعفران در مزارع تغذیه شده) پیش بینی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح کشت قراردادی زعفران بالغ بر ۳۰۰ هکتار در استان است که بین کشاورزان و شرکت‌های خدمات رسان این قرارداد منعقد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها