در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گلستان تاکید شد:

باید میدان داری رسانه ای و روایت اول در کانون توجه قرار بگیرد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و اعضا، شورای اطلاع رسانی استان گلستان تشکیل جلسه داد.
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و اعضا، شورای اطلاع رسانی استان گلستان تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۲۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، عصر روز دوشنبه 29 آبان ماه شورای اطلاع رسانی استان گلستان باحضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، روسای کمیته ها و دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه الهام متین سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت ولادیت حضرت زینب(س) و روز پرستار و گرامیداشت هفته بسیج و تشریح مصوبات جلسات گذشته، دستور جلسه پیش رو را قرائت کرد.

سپس هادی احمدی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان و مسئول کمیته سیاسی شورا ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تاکید بر ضرورت انتشار اخبار امیدبخش و وحدت آفرین و تبیین دستاوردهای دولت، بر انتشار خدمات و مسائل استان در بستر مجازی تاکید کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه ، گفت: اولویت امروز جهان اسلام و استکبارستیزان نابودی رژیم جعلی اسرائیل است.

احمدی در ادامه ضمن تشریح برخی اقدامات کمیته سیاسی درباره مسائل استان از جمله موضوع انتخابات، مواردی را در خصوص این حوزه به سمع و نظر حاضران رساند.

در ادامه فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و رییس کمیته اجتماعی نیز درباره ضرورت برپایی نشست های تخصصی با فعالان رسانه ای در شهرستان ها گفت.

وی همچنین ضمن تشریح اقدامات کمیته اجتماعی افزود: میزبانی از اجلاسیه شهدای زن اهل سنت، جشنواره اقوام، روز ملی پنجم آذر و روز گرگان و برپایی جشنواره تئاتر استانی از جمله رویدادهای مهمی است که در پیش است و نیازمند دارد جامعه رسانه به آن توجه نشان دهد.

سمیعی در ادامه به برخی از خدمات دولت در حال حاضر و برنامه های آتی اشاره کرد و گفت: جامعه رسانه ای می توانند با روایت درست و کامل این خدمات را به نحو شایسته به عموم مردم اطلاع رسانی کنند.

در بخش دیگری از این جلسه نعمت الله حاجی زاده مدیرکل بحران استانداری گلستان و رییس کمیته بحران نیز به برخی از مسائل استان اشاره کرد و گفت: برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی خبرنگاری بحران و یا صدور کارت ویژه خبرنگاران بحران به نظر ضروری می رسد.

وی همچنین وجود یک سخنگو مشخص از سوی هر دستگاه اجرایی در مواقع بحران در مواجه با اهالی رسانه را در مواقع ضروری برای روایت دست اول مهم دانست.

در بخش پایانی جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و هفته بسیج گفت: ضرورت دارد نماینده تام الاختیار دستگاه های اجرایی برای حضور دائمی در جلسات شورا مشخص شود .

سیدعلی مهاجر با تاکید بر اینکه ضرورت دارد کلیه مصوبات جلسات مرور و بررسی شده تا نقشه راه مشخص شود، افزود: تقویم اجرایی ثابت و منظم، پیگیری مصوبات تا اجرای نهایی، توان مند سازی رسانه ها در مواقع بحران باید در دستور کار دبیرخانه قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید میدان داری رسانه ای و روایت اول در کانون توجه قرار بگیرد ودستاوردها و خدمات دولت کامل و شفاف برای جامعه تبیین و تشریح شود.

سیدعلی مهاجر در بخش دیگری از سخنانش به رویدادهایی که در استان برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: رویداد بزرگی چون اجلاسیه شهدای زن اهل سنت از جمله برنامه های شاخص است که ضرورت دارد در اطلاع رسانی آن توجه کافی صورت بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش بار دیگر با تاکید بر ضرورت نظم و انسجام در برپایی جلسات و مشارکت اعضا و تبادل اندیشه و ارائه پیشنهادهای راهبردی و کاربردی تاکید کرد و گفت: تشویق اعضای فعال شورا ضروری است و در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه دیگر اعضای شورا در خصوص مسائلی چون همکاری و تعامل گروه رسانه ای رییس جمهور با ظرفیت های استانی در سفرها، تشکیل کمیته سیاست رسانه ای و برپایی کارگاه های رسانه ای مدیریت بحران مواردی را مطرح کردند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها