مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پیش از آغاز کارگاه تعاملی شیوه نگارش در رسانه، عنوان کرد: رسانه ها با درست نویسی و توجه به خط و زبان فارسی، نقشی موثر در حفظ و پاسداشت این میراث کهن دارند
کد خبر: ۱۴۱۵۲۲۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، با حضور پرشمار اهالی رسانه استان گلستان، کارگاه تعاملی «شیوه نگارش در رسانه» زیر نظر علیرضا حیدری، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه افکار عمومی، با 3 سرفصل فارسی نویسی، ساده نویسی و درست نویسی کارگاه تعاملی «شیوه نگارش در رسانه» به مدت 6 ساعت تشکیل شد.

پیش از آغاز این کارگاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قدردانی از مدرس مدعو و اشاره به جایگاه و پیشینه زبان و ادب فارسی و تبریک روز قلم، گفت: اگر چه رودکی را پدر نظم فارسی برشمرده‌اند؛ اما سهم کسانی چون ابوسلیک جرجانی و هم عصران او در شکل دادن به مبادی و مبانی شعر و ادب فارسی و شخصیت بخشیدن بدان بسیار مهم و اساسی بوده است.

محمد رعیت، سپس به دیرینگی و پیشینه زبان و ادب فارسی در کهن دیار استرآباد و نیز جایگاه مفاخر و چهره های شاخص ادب منطقه به حفظ و صیانت از زبان و ادب فارسی اشاره کرد و افزود: رسانه ها با درست نویسی و توجه به خط و زبان فارسی، نقشی موثر در حفظ و پاسداشت این میراث کهن دارند.

وی با اشاره به اینکه رسالت خطیری بر دوش اهالی رسانه برای حفظ و توسعه زبان و ادب فارسی قرار دارد، ادامه داد: درست و زیبا نویسی در کنار توجه به مفاخر و مشاهیر و انتقال شایسته آن، امری مهم و ضروری است که انتظار می‌رود نویسندگان و اهالی قلم و رسانه در کنار دیگر فعالان این عرصه اهتمام ویژه ای نشان دهند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  و با مشارکت خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان برگزار و ضرورت رسیدن به مهارت خودویرایشی و مواردی از این دست به صورت عملی تشریح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها