در دومین جلسه شورای مشورتی معلولین و سالمندان عنوان شد؛

شورای اطلاع رسانی و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه ما را در ارتقاء فرهنگ مسئولان و مردم در قبال توان خواهان و سالمندان یاری کند

در دومین جلسه شورای مشورتی معلولین و سالمندان استان گلستان، بر ضرورت حمایت و توجه شورای اطلاع رسانی و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه برای ارتقاء فرهنگ مسئولان و مردم در قبال توان خواهان و سالمندان تاکید شد.
در دومین جلسه شورای مشورتی معلولین و سالمندان استان گلستان، بر ضرورت حمایت و توجه شورای اطلاع رسانی و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه برای ارتقاء فرهنگ مسئولان و مردم در قبال توان خواهان و سالمندان تاکید شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۸۶۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ظهر یکشنبه و با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان گلستان و جمعی از فعالان و کنشگران در حوزه معلولان و سالمندان با محوریت حمایت شورای اطلاع رسانی استان و جامعه فرهنگی و هنری و رسانه ای استان در خصوص  ارتقاء فرهنگ توجه مسئولان و مردم در قبال توان خواهان و سالمندان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیرضا طاهری زاده ضمن تسلیت ایام محرم و ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های بهزیستی و دغدغه های مطرح شده در خصوص معلولان و سالمندان، گفت: هدف از تشکیل این جلسه کمک به فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگی مسئولان و مردم در قبال توان خواهان و سالمندان با همراهی و کمک ظرفیت شورای اطلاع رسانی استان و جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و نیز دستگاه های فرهنگی مطالبق با قانون هستیم.

وی همچنین ضمن اشاره های موردی از دغدغه های مطرح شده از سوی توان خواهان و سالمندان در جامعه و انتظارات آن ها از دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما، عنوان کرد: دستگاهی فرهنگی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند برای تعیین،تبلیغ و تبیین کلمات جایگزین برای خطاب قرار دادن جامعه هدف بهزیستی در جامعه یاری رسانی کند.

طاهری زاده همچنین با قرائت موارد قانونی، ادامه داد: برای ارتقاء فرهنگ نیازمند مشارکت های جدی و هم افزایی هایی بین دستگاهی هستیم تا بتوانیم توجه به این بخش و قشر از جامعه را افزایش دهیم.

در ادامه جلسه الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تسلیت ایام و قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات و ابراز امیدواری که راه و خدمات شهید جمهور ادامه پیدا کند، گفت: آماده هر گونه اقدام عملی هستیم و نیاز است جلسات تخصصی فی مابین توان خواهان و سالمندان با جامعه فرهنگ و هنر و رسانه استان برگزار شود تا نیازها و دغدغه های اصلی شنیده و احصاء شود تا در گام بعدی اجرایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع توان خواهان و سالمندان در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در گذشته دیده شده است، گفت: در اولین جلسه آتی شورای اطلاع رسانی استان حتما اهداف تشکیل جلسه امروز، محور و موضوع جلسه آتی شورا خواهد بود.

در ادامه جلسه معاونین فرهنگی و هنری این دستگاه اجرایی نیز ضمن اعلام آمادگی کامل برای خدمت به جامعه هدف بهزیستی، درباره امکان اهدای بلیط نیم بهای سينما در طول ایام هفته، پخش کلیپ های تبلیغی و ترویجی با موضوع توان خواهان و سالمندان پیش از اکران فیلم ها در سینماها، تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت دغدغه های جامعه هدف بهزیستی و حمایت های رسانه ای و خبرنگار تخصصی و جلسات شعر و ادب مواردی را مطرح کردند.

گفتنی است، در این جلسه همچنین هر یک از فعالان و کنش گران در حوزه توان خواهان و سالمندان درباره مسائل پیش روی خود، ضرورت حمایت های فرهنگی، بهسازی زیر ساخت ها و فرهنگ سازی مستمر و مواردی از این دست مسائلی را مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها