به گزارش جام جم آنلاین ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: اهدای اعضای جانبخش سمیه اکبری ۲۵ ساله ساکن نهبندان که دچار مرگ مغزی شده بود، به شش بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.
اسماعیلی افزود: با اعلام رضایت خانواده مرحومه اکبری، زنده یاد از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان پیوند اعضاء منتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.
وی گفت: قلب جانبخش سمیه اکبری به آقای ۲۲ ساله، یک کلیه زنده یاد به آقای ۴۵ ساله، یک کلیه دیگر به آقای ۵۰ ساله و کبد مرحومه به آقای ۳۲ ساله به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: قرنیه های زنده یاد جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند