رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف ۲۳۵ ردیف کالای متروکه وارداتی و ۱۴۹ خودروی خارجی در بندرلنگه دستور قضایی صادر کرد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف ۲۳۵ ردیف کالای متروکه وارداتی و ۱۴۹ خودروی خارجی در بندرلنگه دستور قضایی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۹۴

هرمزگان-جام جم آنلاین- رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف ۲۳۵ ردیف کالای متروکه وارداتی و ۱۴۹ خودروی خارجی در بندرلنگه دستور قضایی صادر کرد.

 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید از بندر و گمرک شهرستان بندرلنگه گفت: در نتیجه بررسی اسناد و سامانه‌های اداره بنادر و دریانوردی و گمرگ شهرستان بندرلنگه مشخص شد که بیش از ۲۳۵ ردیف کالای متروکه در انبار‌های بندرگاه و اسکله شهرستان بندرلنگه نگهداری می‌شود که در خصوص تعیین تکلیف آن‌ها برای ترخیص هرچه سریعتر این اقلام وارداتی، دستورات لازم صادر شد.

 

وی افزود: در مورد ۱۴۹ دستگاه خودروی خارجی متروکه موجود در انبار‌های این بندر نیز از دادستان بندرلنگه خواسته شده است ضمن پیگیری موضوع به سرعت برای تعیین تکلیف و ترخیص این خودرو‌ها اقدام کنند.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه انبار‌های بنادر و گمرکات نباید به مامنی برای احتکار کالا تبدیل شوند، افزود: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون علت و با هدف احتکار و افزایش قیمت کالا‌های وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌شود.

 

قهرمانی گفت: در مواردی که به هر علت اموال مردم در توقیف ادارات دولتی می‌باشد اداره مربوطه مکلف است در نگهداری این اموال شرایط متعارف را رعایت و از خرابی و تضییع آن‌ها جلوگیری کند.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بخشی از این خودرو‌ها از سال ۱۳۹۳ در شرایط بسیار بدی نگهداری شده اند که بر این اساس علاوه بر صدور دستور قضایی برای تعیین تکلیف فوری این خودروها، دستورات لازم به منظور تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم کیفری علیه مدیران دولتی که موجب تضییع اموال عمومی و خصوصی شده اند صادر شد.

 

قهرمانی افزود: طبق این دستور، کارشناسان میزان اُفت قیمت این خودرو‌ها را که اکثراً در شرایط بد جوی نگهداری شده اند محاسبه خواهند کرد و خسارات آن از مقصران گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها