برگزاری طرح عطر کتاب در سیاه چادرهای عشایر جنوب کرمان

اداره کل امور عشایر جنوب کرمان و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و در جهت توانمندسازی عشایر، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر: ۱۴۳۰۷۴۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان در حاشیه این رویداد گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش و همدلی در زمینه فراهم‌سازی زمینه مطالعه برای آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و فراگیر کردن مطالعه  و ترویج فرهنگ مطالعه بین عشایر منعقد شده است.

ناصر احمدیوسفی، با تاکید بر استقرار کتابخانه های سیار در مناطق عشایری جنوب کرمان گفت: کتابخانه سیار بهترین مدل ارائه خدمات به  عشایر جنوب استان است که تاکنون از آن بی بهره بوده اند.

افضلی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت نیز انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل امور عشایر جنوب کرمان را فصل نوینی  برشمرد و ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند از ظرفیت موجود در راستای ارتقای سطح فرهنگ در حوزه کتاب و کتاب خوانی به خوبی بهره بگیرند.

ایجاد کتابخانه های مشارکتی، ارتقاء سطح آگاهی عمومی عشایر و ترویج فرهنگ مطالعه در بین عشایر، همکاری مشترک علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از قبیل برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب و برگزاری نشست های کتابخوان از مهمترین مفاد این تفاهم نامه مشترک بود که طرفین بر اجرای آن تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها