مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت:

سود سهام عدالت دو مرحله‌ای واریز می‌شود

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت امسال هم دو مرحله‌ای واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی حاجی‌وند در گفتگو با فارس در مورد نحوه واریز سود سهام عدالت در سال جاری، گفت: امسال طبق آخرین پیگیری‌هایی که انجام شده، به احتمال زیاد سود سهام عدالت مانند سال گذشته به صورت دومرحله‌ای واریز خواهد شد.

وی گفت: تا کنون مجامع حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت برگزار شده و ۳ تا ۴ شرکت مانده‌اند که آن هم به زودی مجامع‌شان برگزار می‌شود و تکلیف سود سهامداران عدالت با برگزاری این مجامع روشن خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان بورس در مورد میزان سود سهام عدالت هم گفت: وقتی مجامع شرکت‌ها برگزار شود و میزان سود قابل تقسیم برای سهامداران مشخص شود، می‌توان در مورد میزان سود سهام عدالت هر فرد اظهارنظر کرد، اما آنچه الان مشخص است به احتمال زیاد این سود در دو مرحله مانند سال گذشته پرداخت خواهد شد.

حاجی‌وند گفت: برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهامداران خود از جمله سهام عدالت را واریز کرده‌اند و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد که بقیه شرکت‌ها هم سود سهام عدالت را واریز کنند و بعد از تجمیع این سود‌ها به حساب ذی‌نفعان و سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

به گفته وی، برخی شرکت‌ها از مهلت قانونی برگزاری مجمع تا واریز سود استفاده می‌کنند و هنوز سود خود را هم واریز نکرده‌اند، اما پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سامانه میراث برای انحصار وراثت سهام عدالت متوفیان هم گفت: این سامانه از هفته گذشته آغاز به کار کرده و در یکی دو روز اول حدود ۳ هزار نفر به این سامانه مراجعه کرده و سهام عدالت متوفیان آن‌ها تعیین تکلیف شد.

وی گفت: البته ترتیب مراجعه ورثه سهام عدالت بر اساس تاریخ فوت از آخر به اول است و بنابراین ورثه سهامداران متوفی در ابتدا اندک هستند و هر چه زمان فوت سهامداران عدالت به عقب برمی‌گردد، تعداد متوفیان بیشتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها