مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

به آب انداختن کشتی کانتینربر در آب‌های مازندران

نخستین کشتی کانتینربر یخچال دار برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران بویژه مرکبات به آب انداخته شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۶۱

به گزارش جام جم آنلاین ،نخستین کشتی کانتینربر یخچال دار «کشتی سازی صدرا» برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران بویژه مرکبات با ظرفیت حمل دو هزار تن مرکبات به آب انداخته شد.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی کشتیرانی دریای خزر به استان مازندران اختصاص دارد، گفت: کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی پیشرو بوده است این کشتیرانی تنها ناوگان در منطقه است که تراز حمل دریایی آن مثبت است، زیرا اولویت خود را به حمل کالا‌های صادراتی اختصاص داده است.

کامبیز جهانبانی افزود: تجهیز این کشتی به کانتینر‌های یخچال دار برای حمل محصولات کشاورزی بویژه کیوی و مرکبات با تلاش متخصصان و مهندسان در دو ماه انجام گرفت.

او با بیان اینکه سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه که اجرای آن کارگشاست. گفت: کشتی‌های کانتینر بر یخچالی این آمادگی را دارد با هماهنگی صاحبان کالا به مقصد تمامی بنادر حاشیه دریای خزر به حرکت در آیند.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه صادرات از طریق کشتی به لحاظ زمانی تنها ۳ روز به طول می‌انجامد، گفت: امروز شاهد آغاز صادرات از طریق کشتی‌های کشورمان در دریای خزر هستیم.
حسینی پور افزود: با تلاش مجموعه اقتصادی استان صادرات اولین محموله مرکبات از طریق کانتینر‌های یخچال دار دریایی با یک فرآیند خاص و ویژه‌ای به مقصد روسیه ارسال شد.
او گفت: فعالیت متمرکز پیرامون صادرات در افزایش قیمت محصولات مازندران نقش موثری داشته و این یکی از خصوصیات مدیریت صادرات در استان است.
حسینی پور افزود: خوشبختانه قیمت کیوی خریداری شده از کشاورزان، امسال به ۲۵ هزار تومان رسید که نتیجه یک مدیریت هماهنگ در استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها