استاندار گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان

شهرداری ها بسته های تشویقی بازآفرینی شهری را اطلاع رسانی کنند

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی ظرفیت هایی که دولت سیزدهم برای کیفیت بخشی به ساخت و سازها ایجاد کرده است، اظهار کرد: برای تسریع در روند نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان، شهرداری ها ضروری است، نسبت به اطلاع رسانی بسته های تشویقی 19 بندی اقدام کنند.
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی ظرفیت هایی که دولت سیزدهم برای کیفیت بخشی به ساخت و سازها ایجاد کرده است، اظهار کرد: برای تسریع در روند نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان، شهرداری ها ضروری است، نسبت به اطلاع رسانی بسته های تشویقی 19 بندی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۷۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دکتر علی محمد زنگانه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان،تصریح کرد: بازآفرینی محلات فرسوده یکی از مهم ترین مسائل استان بوده که علاوه بر جلوگیری از مخاطرات احتمالی می تواند نقش اثرگذاری در عرضه مسکن در استان داشته باشد.

دکتر زنگانه ضمن تقدیر از اقدامات شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهایی که نسبت به تخفیف عوارض صدور پروانه اقدام کرده اند، گفت: تخفیف 100 درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی نیز می تواند روند ساخت را در این محلات سرعت دهد.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه تاکید کرد: با توجه به محدودیت سهم تسهیلات تبصره 18، افزایش این سهم از طریق معاونت اقتصادی پیگیری و برای افزایش آن اقدام شود.

همچنین در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان، با وجود داشتن زیرساخت، کمترین هزینه و بیشترین نقش را در تولید مسکن در استان دارد.

مهدی ملک اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری نقش اثرگذاری بر مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد استان دارد.

وی افزود: در استان گلستان بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در 21 شهر شناسایی شده است.

ملک با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، گنبد و علی آباد کتول قرار دارد ، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای بیش از سه هزار و 500 واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری استان پروانه نوسازی صادر شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان ادامه داد: هدف گذاری ما در سالجاری بر صدور بیش از شش هزار و 500 پروانه نوسازی است.

وی از ارتقا رتبه گلستان در تحقق برنامه بازآفرینی شهری در سطح شهرهای استان خبر داد و افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین با توزیع قیر رایگان گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت معابر شهری کشور برداشته است.

مهدی ملک همچنین اظهار کرد: در سال 1400 برای 15 شهر هدف استان گلستان، دو هزار و132 تن معادل 200 میلیارد ریال حواله قیر رایگان صادر شده است.

گفتنی است جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان و با حضور مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهندس ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهری گلستان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها