مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان بانه به منظور جبران کمبود زمین صنعتی در این شهرستان احداث می شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۹۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، بختیار خلیقی صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه، اظهار کرد: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در میانگین کشوری ۱۸ متر مربع است، اضافه کرد: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در استان باید برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری های ویژه‌ای در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه کمبود زمین صنعتی در بانه بیش از شهرستان های دیگر استان است، بیان کرد: برای جبران کمبود زمین صنعتی به دنبال خرید زمین هستیم.

خلیقی درادامه افزود: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان تامین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تامین تسهیلات است که باید در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت شوند.

وی همچنین ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گاز رسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.

خلیقی یادآور شد: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند و آنها در کمترین زمان ممکن اجرا می شوند و به نوعی لازم الاجرا هستند و در صورت اجرا نشدن، پیگیری می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی بررسی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها