رفع تصرف ۹۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت:با دستور دادستانی حصار کشی غیر مجاز نود و هشت هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در روستای امیرآباد سیرجان به ارزش هفتاد و دو میلیارد ریال قلع و قمع گردید.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۵۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مجتبی قدیمی، اظهار داشت: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، مستحدثات ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای امیر آباد سوخک با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان رفع تصرف گردید.

وی ازمردم خواست پیش ازهرگونه ساخت و ساز، مجوزهای مورد نیاز را از دستگاه های مربوطه دریافت کرده و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

 این مقام قضائی به افرادی که نسبت به دریافت مجوزهای ساخت و ساز اقدام نکنند هشدار داد و گفت: دراجرای احکام قلع وقمع بناهای غیر مجاز درزمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچگونه مسامحه ای وجود نداردو با افراد متخلف بصورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهد شد.

دادستان سیرجان ضمن تشکر از تلاش های رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در راستای جلوگیری ازتغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بر لزوم مشارکت همگانی درجلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و ملی تاکید کرد.

وی افزود: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری وظیفه همه ماست و بایستی مردم درجهت مشارکت درحفظ اراضی کشاورزی پیشتاز باشند.

 وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی و یا تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به ادارات مربوطه و یا از طریق پیام رسان های سروش یا ایتا به شماره  09139901680 دبیرخانه کمیته صیانت از حقوق عامه این دادستانی اطلاع دهند.

قدیمی، افزود: همچنین سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها