آخرین نفس‌های شیطان

اگرچه گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین سخنانش مدعی شده که شاید جنگ غزه تا یک‌سال به‌طول‌بینجامد و حذف حماس از معادلات غزه، هدف مشترک آمریکا و رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود، اما آنچه در میدان جنگ و فراتر از آن، داخل اراضی اشغالی می‌گذرد اساسا اجازه بروز چنین توهماتی را به مقامات کابینه نتانیاهو نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۳۰
نویسنده حنیف غفاری | عضو شورای سردبیری
آخرین نفس‌های شیطان
 
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید که در اراضی اشغالی منتشر شده است، تنها ۲۷درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو، فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری در کابینه ائتلافی اسرائیل محسوب می‌شود. نظرسنجی انجام‌شده توسط موسسه تحقیقاتی لازار برای روزنامه اسرائیلی معاریو نشان می‌دهد که ساکنان اراضی اشغالی برای عبور از نتانیاهو و کابینه‌اش آماده می‌شوند. درحالی‌که ادعای نتانیاهو مبنی بر نابودی حماس طی روزهای اول جنگ، به افزایش نسبی حمایت صهیونیست‌ها از وی منجر شده، اما بلافاصله در عرض چند روز با شکست صهیونیست‌ها در عملیات زمینی و غافلگیرشدن آنها در جبهه شمال غزه و اثبات بیشتر نقش کابینه ائتلافی در شکست تل‌آویو در عملیات طوفان‌الاقصی، نتانیاهو تبدیل به سیبل انتقادات و خشم ساکنان اراضی اشغالی گردید. این نظرسنجی دقیقا پس از آن صورت‌گرفت که نتانیاهو مدعی شد وی و کابینه‌اش قصوری در قبال عملیات طوفان‌الاقصی نداشته و نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را مقصر این شکست سنگین قلمداد کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات دوباره‌ای امروز در اراضی اشغالی برگزار شود، حزب لیکود تنها ۱۹کرسی از ۱۲۰کرسی کنست را به خود اختصاص خواهد داد. این حزب اکنون ۳۲ کرسی را در اختیار دارد. صورت مسأله در اراضی اشغالی مشخص است: نتانیاهو و همراهانش شدیدا تضعیف شده‌اند و مولفه «زمان» به کاتالیزور و عاملی تسریع‌کننده در شکست وی مبدل گردیده است.
 نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در روزهای نخست جنگ در نوار غزه، مدعی بود پیشرفت صهیونیست‌ها در عرصه میدانی به ارتقای وی و حزب لیکود در نظرسنجی‌ها منجر خواهد شد، اما اکنون فرسایشی‌شدن جنگ و ناکامی تل‌آویو در مدیریت صحنه تبدیل به پاشنه‌آشیل نتانیاهو و همراهانش گردیده است. در چنین فرامتن و بستری، اکثر ساکنان اراضی اشغالی نه‌تنها نسبت به استمرار حضور نتانیاهو در مسند قدرت و اداره جنگ توسط وی اطمینانی ندارند، بلکه خواستار عقب‌نشینی رژیم اشغالگر قدس از صحنه و جابه‌جایی قدرت در کنست و کابینه هستند. نتانیاهو به همراه افرادی مانند بن گویر و اسموتریچ (ازدیگر اعضای کابینه ائتلافی) تا قبل از وقوف عملیات موفقیت‌آمیز و کلیدی طوفان‌الاقصی مدعی بودند تمامی تحرکات جبهه مقاومت در منطقه را دررصد خود داشته و نسبت به هرگونه حرکتی از سوی حماس، حزب‌ا... و دیگر گروه‌های مقاومت احتمال‌سنجی و پیشگیری لازم را صورت‌داده‌اند! اما در جریان عملیات طوفان‌الاقصی این ادعا به‌صورتی عینی و مطلق به چالش کشیده شد. درچنین وضعیتی حتی جابه‌جایی قدرت میان نتانیاهو و بنی گانتر نیز نمی‌تواند تل‌آویو را از حرکت نهایی به‌سوی سقوط باز دارد... .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها