معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:

بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن ملی در استان اردبیل در دست ساخت است

بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت مسکن ملی در این استان در دست اجراست که ۱۸ هزار واحد آن مربوط به شهر اردبیل است.
کد خبر: ۱۴۲۹۳۹۰

 به گزارش جام جم آنلاین ،محمد زارع حسین‌زاده گفت: این واحدها با انعقاد قرارداد با پیمانکاران در استان در دست اجراست و پنج بانک عامل هم تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان را پرداخت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل از واگذاری زمین در قالب گروه ساخت به تعداد ۶۶۲ واحد مسکونی یک تا چهار واحدی در استان خبر داد و گفت: ۱۱ شهرک در قالب نهضت ملی مسکن در استان در حال احداث است که تلاش بر این است زیرساخت‌های مورد نیاز آن به ویژه تاسیسات آب، برق، فاضلاب، گاز و مخابرات در این شهرک‌ها تامین شود.

بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور با ظرفیت ۱۲ هزار و ۹۲۰ واحد در دست اجراست

وی همچنین به احداث بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور در اردبیل اشاره کرد و گفت: مساحت این سایت ۶۷۰ هکتار است که بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۲۰ واحد در سایت مزین به شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا است.

زارع حسین‌زاده درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در استان بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۲۵ نفر تایید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن اقدام به واریز اولیه ۴۰۰ و یا ۷۰۰ میلیون ریال کردند، افزود: ۲۴ هزار نفر از این متقاضیان مربوط به شهر اردبیل و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان است.

بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن ملی در استان اردبیل در دست ساخت است

زارع حسین‌زاده در باره ساخت مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت بیان کرد: در قالب این طرح یک‌ هزار و ۷۰۰ متقاضی که دارای سه فرزند بودند اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ متقاضی پرونده تشکیل شد و ششم مهرماه امسال و در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به ۶۲۱ متقاضی زمین مورد نیاز واگذار شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: همچنین برای مددجویان کمیته امداد یک‌ هزار و ۵۰ واحد و برای مددجویان بهزیستی هم ۷۷۰ واحد مسکن واگذار شده است.

 طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

بر اساس این گزارش روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل در جریان سفر سال گذشته مهرداد بذرپاش به اردبیل و تامین زمین مورد نیاز در شهر اردبیل از سرعت قابل ملاحظه‌ای یافته است.

طی ماه‌های اخیر جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط برگزار و تصمیمات لازم برای تسریع در عملیات اجرایی این واحدها اتخاذ شده است.

علاوه بر مشکل نبود زمین که با تدبیر مسئولان رفع شد، در حال حاضر عدم تامین آورده از سوی متقاضیان و تاخیر در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل از عمده‌ترین مشکلات اجرای این طرح است.

در همین زمینه در آخرین جلسه شورای مسکن استان سیدحامد عاملی استاندار اردبیل گفت: با توجه به شناور بودن سهمیه پرداخت تسهیلات بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تلاش بانک‌های عامل استان برای افزایش سهمیه ابلاغی ضروری است.

وی همچنین بر تسریع در عقد قراردادهای تسهیلات مسکن ملی با هدف شتاب‌بخشی به روند اجرای واحدهای مسکن ملی تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه‌ و شهرسازی باید در کمترین زمان ممکن پرونده‌ پروژه‌های در حال احداث نهضت ملی مسکن را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

به گفته محبوب حیدری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تسهیلات بانکی ۲۰ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالکی از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت می‌شود.

حیدری با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک‌های عامل اظهار کرد: تاکنون از بابت طرح‌های مربوط به بافت فرسوده استان یک‌هزار و ۹۲۵ مورد قرارداد پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد شده است.

سقف تسهیلات برای احداث هر واحد مسکونی برابر مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با ۱۸ درصد سود بانکی محاسبه می‌شود.

حیدری اظهار کرد: از بابت واحدهای خودمالکی پنج هزار و ۹۶۲ مورد انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل استان به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها