اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شست و شو و گندزدایی ۱۰۰ هزار مترمکعب مخزن از ابتدای سال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۶۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

رضا نعیمی در گفت و گو با جام جم اظهارکرد: تهیه و توزیع آب سالم و بهداشتی برای شهروندان، اهمیت گندزدایی سالیانه و اطمینان از سلامتی آب در دسترس مصرف کننده، مهمترین رسالت های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با بیان اینکه  قبل از آغاز عملیات شست و شو و گندزدایی مخازن هماهنگی های لازم با مراکز بهداشتی به عنوان ناظر و سایر ارگان های ذیربط صورت می گیرد، به جزئیات فعالیت های کنترل کیفیت در هنگام شستشو و گندزدایی اشاره کرد و افزود: عملیات شست و شو و گندزدایی مخازن در محیطی کاملا بهداشتی توسط آب فشان های آتش نشانی و پس از شست و شوی کامل مخزن با تزریق کلر استاندارد همزمان با تخلیه رسوبات انجام می شود.

وی افزود: به منظور اطمینان از سلامت آب با انجام آزمایشات میکروبی و فیزیکی و شیمایی توسط آزمایشگاه های شرکت آب و فاضلاب استان، کلر باقیمانده آزاد مخزن مورد نظر در محدوده استاندارد قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان به اهمیت آزمایشات هتروتروف (ارزیابی باکتری های آب آشامیدنی) در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: نتایج این آزمایشات  برای شست و شو و گندزدایی مخازن ذخیره شهرها به صورت سالیانه انجام می شود و  شاخص با ارزشی برای ارزیابی کیفیت در روند برنامه ریزی برای شست و شوی مخازن براساس رهنمود سازمان بهداشت جهانی محسوب می شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها