رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج:

تهیه عکس پرسنلی به عکاسخانه ها واگذار شود

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج از انحصاری کردن تهیه و چاپ عکس های پرسنلی توسط برخی از ادارات و سازمان ها انتقاد کرد.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج از انحصاری کردن تهیه و چاپ عکس های پرسنلی توسط برخی از ادارات و سازمان ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۴۸

مریم منوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت: در حال حاضر تهیه و چاپ عکس برای مدارک هویتی به دلیل رعایت برخی ملاحظات امنیتی و سازمانی به ادارات و دفاتر خاص واگذار شده است و این موضوع به کیفیت نهایی کار لطمه وارد می کند.

وی افزود: در شهرستان کرج 1100 عکاسی ثبت شده داریم و اکثر آنها کار تهیه عکس پرسنلی انجام می دهند ولی با توجه به اتفاقات پیش آمده فقط 570 واحد فعال هستند و بقیه کار خود را تعطیل کرده اند.

منوری ادامه داد: در سال های اخیر در ادارات پست و دفاتر پلیس + 10 با اهداف تسریع در انجام کار و برخی ملاحظات امنیتی، تهیه عکس های بیومتریک در دستور کار قرار گرفته است ولی کیفیت نامناسب عکس ها نارضایتی مردم را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: همکاران ما با توجه به پیشرفت تکنولوژی نوین می توانند به عنوان رابط بین سازمان ها عمل کنند و به صورت زنده عکس ها را بر اساس سفارش تهیه و به طور مستقیم از طریق فایل و ایمیل و سایر شبکه های اجتماعی به ارگان های مربوطه ارسال کنند. در این شیوه ضمن رعایت معیارهای مورد نظر از جمله اصالت و تازگی عکس ها، مسایل امنیتی و حفاظتی نیز لحاظ خواهد شد.

رئیس اتحادیه عکاسان کرج با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص تصریح کرد: ما از سال 95 و از طریق اتحادیه عکاسان کل کشور پیگیر این موضوع هستیم حتی کارگروه کشوری متشکل از 31 رئیس اتحادیه برای این منظورایجاد شده است. آخرین پیگیری ما در مرکز ملی رقابت بود که از طرف اتحادیه عکاسان کرج شکایتی در زمینه انحصاری بودن تهیه عکس های پرسنلی مطرح شد و این مرکز به نفع عکاسان رای صادر کرده است.

  منوری با انتقاد از ورود افراد بدون تخصص و مسئولیت به صنف عکاسی خاطر نشان کرد: فضاهای مجازی بستری برای ایجاد کسب و کارهای فاقد پروانه است. سایت های پرطرفدار با درج شماره تلفن این افراد و تبلیغات رایگان علاوه بر وارد کردن ضرر مالی به متقاضیان تهیه عکس، باعث به خطر افتادن زندگی خصوصی افراد هم می شوند. گاهی اوقات تبلیغ برای عکاسی و فیلمبرداری از مجالس جشن افراد به مناسب های مختلف از طریق تماس با شماره تلفن موجود در این آگهی ها انجام می شود بدون اینکه هویت واقعی افراد شناسایی شود و با توجه به سوء استفاده های تصویری، پیگیری  متخلفان و احقاق حقوق شاکیان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه عکاسی و فیلمبرداری باید شناسایی شده و پروانه کسب آنها بررسی شود و بعد از آن تبلیغات مجازی داشته باشند. طبق چارت قانونی اتحادیه عکاسان؛ فعالان دارای مجوز مشخص هستند و برگ ماموریت آنها باید توسط رستوران دارها و صاحبان تالار اخذ و از اتحادیه عکاسان استعلام انجام شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج یادآور شد: با توجه به مشکلات و نارضایتی های موجود، اصلاح رویه فعلی یک ضرورت است و تهیه عکس پرسنلی باید به عکاسخانه ها واگذار شود زیرا همکاران ما آمادگی تهیه بهترین عکس ها در کنار رعایت ملاحظات درخواستی را دارند.

newsQrCode
برچسب ها: عکاسی البرز جام جم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها