مدیر شرکت فروسیلیس ایران گفت: نصب سامانه غبارگیر در شرکت فروسیلیس موجب مهار تا ۷۰ درصد نشت غبار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۲۱
نویسنده بهروز

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، محمدعلی کی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نصب سامانه غبارگیر در شرکت فروسیلیس موجب مهار تا ۷۰ درصد نشت غبار می‌شود. ممکن است غبار در روز چهار بار بین ۲ تا سه دقیقه در این شرکت نشتی داشته باشد، اما از میزان مجاز فراتر نمی‌رود.

وی افزود: شرکت فروسیلیس با کوره و ذوب سرکار دارد و نمی‌توان گفت آلودگی ندارد، اما می‌گوییم آلودگی کنترل می‌شود و نمی‌گذاریم از محیط کارخانه خارج شود.

مدیر شرکت فروسیلیس ایران اظهار کرد: تمامی کارکنان شرکت فروسیلیس ایران در سمنان با داشتن پرونده پزشکی، هر ۶ ماه از لحاظ سلامت بررسی می‌شوند و نوع سرطان هیچ یک از همکاران مبتلا به این عارضه، ریه نیست و از لحاظ علمی نیز ابتلا به سرطان به واسطه فعالیت در این کارخانه اثبات نشد.

کی پور تصریح کرد: غبار سیلیس از  4 کیلومتر فراتر نمی‌رود و به علت وزنی که دارد در  محدوده 4 کیلومتری روی سطح زمین می نشیند. 

وی افزود: برای ساخت این سیستم آلاینده  ۹ شرکت پیمانکار طرح‌هایی ارائه دادند و با ارائه طرحی از سوی کارشناسان فنی این کارخانه و  با حذف پیمانکار، مراحل ساخت و نصب این  سیستم  آغاز و  پایان شهریور پروژه به بهره‌برداری رسید. 

مدیر شرکت فروسیلیس ایران خاطرنشان کرد: نشت غبار جزو فرایند کار است اما همه تلاش ما کنترل و مهار این آلایندگیست و حد مجاز آلودگی 200 پی پی ام بوده و با توجه به اینکه  پایش ها فصلی است؛ ارزیابی های شرکت های معتمد محیط زیست حاکی از این امر است که میزان آلایندگی این کارخانه از حد مجاز فراتر نرفته است. 

وی افزود: طبق بررسی‌های اعلام شد اگر دودکش باز باشد باز هم غبار به شهر سمنان نمی‌رسد و به واسطه وزن موجود در فاصله حدودا 4 کیلومتر روی زمین می‌نشیند. 

کی پور گفت: غبار میکروسیلیکا  محصول جانبی و درآمدزاست و روزی ۲۵ تا ۳۰ تن غبار تولیدی منجر به سودآوری برای کارخانه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها