اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به واسطه پدیده «ال نینو» امسال شرایط سخت‌تری را نسبت به زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد اما با فعالیت شبانه‌روزی تلاش خواهیم کرد تا در امر خدمت‌ رسانی به مردم خللی وارد نشود.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۷۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهندس سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اظهار داشت: شرکت گاز یک شرکت صد در صد عملیاتی است که شب و روز نمی شناسد و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم در اقصی نقاط استان به ارمغان آورد.

وی گفت: به رغم آن که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به واسطه پدیده «ال نینو» امسال شرایط سخت‌تری را به نسبت زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد اما کارکنان شرکت گاز استان با توکل به خداوند متعال، ایثار و از خودگذشتگی، بصورت شبانه‌روزی تلاش خواهند کرد تا در امر خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد نشود.
 
هاشمی تصریح کرد: امسال نیز باید با توجه به تجربه موفق سال گذشته تلاش کنیم که با همدلی و تعامل همه بخش‌ها، زمستان موفقی را پشت سر بگذاریم؛ تلاشی که برای خدمت رسانی به مردم و به منزله عبادت است.
 
وی اقدامات شرکت ملی گاز ایران را برای رفع ناترازی گاز در کشور بسیار مثمر ثمر خواند و گفت: بحث ذخیره سازی روزمینی، تأسیسات CNG و Mini LNG در صنایع بزرگ و شهرک های صنعتی، تعویض بخاری های فرسوده و جایگزینی بخاری های با راندمان بالا بجای بخاریهای کم بازده، مقاوم سازی شبکه ها و تاسیسات، هوشمندسازی و بهینه سازی و .... بخشی از اقداماتی هستند که به جد در دستور کار شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز استان خراسان شمالی قرار دارند.
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: سال گذشته به واسطه گستردگی سرما در کشور ، کاهش دمای شدید و طولانی بودن زمان سرما سال خاصی بود. بنابراین هیچ راهکاری جز مصرف بهینه و مدیریت مصرف وجود نداشت و مردم ثابت کردند که برای جلوگیری از قطع گاز ، کاهش دمای منازل را به جان می خرند تا با صرفه جویی در مصرف گاز ، هم استانیهایشان از قطع گاز احتمالی و گزند سرمای بسیار شدید در امان بمانند .
 
این مقام مسئول در ادامه درخصوص بحث ذخیره سازی روزمینی توضیح داد: ذخیره‌سازی گاز در مخازن روزمینی، راهی اساسی برای مدیریت عرضه و تقاضا و شیوه‌ای متداول در دیگر کشور‌ها است. بر همین اساس، شرکت ملی گاز ایران برای سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ به‌منظور ذخیره‌سازی روزمینی گاز طبیعی به‌صورت SNG، CNG و LNG اقدام به فراخوان نموده تا واحدهای صنعتی و تولیدی بتوانند با ایجاد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی روزمینی گاز، در راستای تأمین پایدار گاز زمستان واحد صنعتی خود اقدام کنند.
 
هاشمی با تأکید مجدد بر این که تنها راه کاهش ناترازی گاز، مصرف بهینه این نعمت الهی ارزشمند است، اظهار داشت: باید عزم خود را جزم کنیم تا با فرهنگ سازی و تبلیغات درست، کاهش مصرف و به عبارتی، مدیریت مصرف داشته باشیم تا بتوانیم زمستان پیش رو را به خوبی سپری کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به ناترازی گاز در سال گذشته و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و... در مدیریت بحران افزود: طی ناترازی گاز زمستان سال گذشته تلاش کردیم با رصد لحظه‌ای و روایت درست موضوع، افکارعمومی را مدیریت کنیم.

وی افزود: استان خراسان شمالی تنها استان‌ واقع در شرق و شمال شرق کشور است که در زمستان سال گذشته با وجود افت فشار شدید گاز ،‌ با قطع گاز بخش خانگی مواجه نشد. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها