رییس سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان یزد خبر داد:

تخصیص 884 میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفرهای رییس جمهور به استان

رییس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

سن نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد به پنجاه سال رسید

یزد- رییس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: سابقه فعالیت یزد به عنوان استان و همچنین سن نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه آن به پنجاه سال رسیده است.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۵۴

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی دهقان منشادی  اظهار داشت: نيمه‌هاي مهرماه سال ۱۳۵۲، شعبه سازمان برنامه و بودجه كشور با عنوان دفتر برنامه‌ استان در يزد شروع به كار كرد و در حال حاضر ۵۰ سالگي اين سازمان است.

رییس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به این مطلب اذعان داشت: پنجاهمین سالروز تولد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد (به عنوان متولی نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه)، موضوعی است که در مهرماه امسال در سکوت محض خبری نادیده گرفته شد و نیم قرن سابقه فعالیت آن بدون روشن شدن شمعی برای تولدش، به روال خود ادامه یافت.

دهقان منشادی  گفت: یزد تا سال 1348 به عنوان شهرستان و از سال 1348 تا 1352 به عنوان فرمانداری کل در قلمرو تقسیمات سیاسی استان اصفهان، روزگار می‌گذراند و این سرزمین کهن سال، در مهر 1352 توانست با مصوبه هیئت وزیران آن زمان، به درجه استان ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: به دنبال این ارتقا و استقرار تشکیلات استانداری در شهر یزد، بنای فعالیت برای نظام مدون برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد گذاشته شد و در مهرماه 1352 شعبه سازمان برنامه و بودجه کشور با عنوان «دفتر برنامه استان یزد» در شهر یزد شروع به کار کرد تا زمینه‌ساز نخستین توسعه‌های ناشی از الگوهای علمی و اندیشه محلی باشد.

به گفته وی،  پیش از تاسیس این دفتر و تشکیلات رسمیِ برنامه‌ریزی، توسعه‌هایی که طی دوران طولانی در یزد صورت می‌گرفت جنبه‌ای غیر رسمی و برنامه‌ریزی نشده داشت و از مهر سال 1352 به بعد فعالیت‌های این سازمان به طور رسمی در جهت برنامه‌ریزی برای توسعه بوده است.

رییس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان داشت: در این پنجاه سالی که سپری شده، مدیریت و جمع‌آوری اقلام آماری و تحلیل آن برای برنامه‌‌های توسعه، توزیع بهینه اعتبارات عمرانی و فعالیت‌های مرتبط با توسعه منابع انسانی و نظام فنی اجرایی، همه در راستای حرکت دادن استان به سوی توسعه‌ای پایدار و عدالت‌محور صورت گرفته است.

دهقان منشادی در پایان خاطر نشان کرد: اینک که پنجاه سال از تولد استان و سازمان متولی توسعه آن می‌گذرد لازم است این نظام توسعه‌ای با  تحلیل روندهای گذشته و با بازنگری شاخص‌های توسعه، تدابیری برای رفع مشکلات و رسیدن به افق‌های روشن این سرزمین پیشنهاد دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها