پیمانکاران و کارفرمایانی که در بخش پروژه های عمرانی کار می کنند باید در کنار سواد تخصصی با اصول حقوقی آشنا باشند.
پیمانکاران و کارفرمایانی که در بخش پروژه های عمرانی کار می کنند باید در کنار سواد تخصصی با اصول حقوقی آشنا باشند.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۳۰

دبیر انجمن صنفی پیمانکاران استان البرز در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگر دولت می خواهد پیمانکاران کارهای خوب و با کیفیت انجام دهند حتماً باید دستگاه های اجرایی و پیمانکاران به مسائل حقوقی، مالی و مالیاتی آشنایی داشته باشند.

بابک بهمنی افزود: خیلی از درگیری های بین پیمانکار و کارفرمایان به دلیل عدم آشنایی با حق و حقوق خود است که باعث از دست رفتن زمان و کاهش سرمایه ها خواهد شد و کیفیت کارها پایین می آید.

وی با اشاره به جای خالی رشته پیمانکاری در دانشگاه گفت: سازمان مدیریت باید وقت بیشتر برای دستگاهای اجرایی بگذارد و پیمانکارها را آموزش دهد، اخذ رتبه پیمانکارها باید منوط به این موضوع باشد.

بهمنی ادامه داد: پیمانکارها یک صلاحیت و رتبه بندی از سازمان و مدیریت و برنامه ریزی استان می گیرند و تاییدیه آن توسط سازمان مدیریت کل کشور انجام خواهد شد. سامانه یکپارچه ای برای این منظور طراحی شده و همه متقاضیان به صورت آنلاین ثبت نام می کنند و بر اساس صلاحیت و سوابق کاری تایید شده رتبه بندی می شوند. ضمن این که پیمانکاران تایید شده و داری رتبه می توانند در کل کشور فعالیت کنند.

وی تاکید کرد:  پیمانکار اصلح با توجه به ثبت مشخصات در سامانه و کسب رتبه مشخص می شود این سامانه در ستاد توسعه الکترونیک وجود دارد که از طرف سازمان توسعه صنعت، معدن و تجارت بارگزاری شده و مراجعه به آن برای اشخاص عمومی و حقوقی آزاد است و از این طریق پیمانکار مناسب را انتخاب می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها