مدیرکل صمت استان خبر داد:

بیش از ۸۵ درصد واحدهای صنعتی البرز فعال هستند

مدیرکل صمت البرز اعلام کرد بیش از ۸۵ درصد واحد های صنعتی که در استان مستقر هستند در حال فعالیت می‌باشند.
مدیرکل صمت البرز اعلام کرد بیش از ۸۵ درصد واحد های صنعتی که در استان مستقر هستند در حال فعالیت می‌باشند.
کد خبر: ۱۴۲۷۷۰۳

به گزارش خبرنگار جام جم البرز،روز پنجشنبه محمد انصاری مدیرکل صمت استان البرز در مراسم افتتاحیه یک واحد تولید کننده انواع ورق های هایگلاس مستقر در شهرستان اشتهارد گفت:طی چند روز اخیر اخبار بسیار درخشانی در حوزه تولید،صادرات و محوریت دانش بنیانی در جریان می‌باشد زیرا استان البرز توانست از نظر تعداد واحدهای صادر کننده ممتاز و ملی به عنوان برترین استان کشور شناخته بشود.

وی در ادامه افزود:در سطح کشور امسال به لحاظ کارکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات از ۵۱ شرکت معظم تقدیربه عمل آمد که از این تعداد ۶ واحد در استان البرز فعالیت می‌کنند و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات این ۶ شرکت می‌باشد.

مدیرکل صمت استان البرز در رابطه با اخبار غلط در زمینه مشکلات تولید کشور که از برخی افراد مطرح می‌شود گفت:به هیچ وجه این گفته ها صحت ندارد و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد تلاش بر این است که هرچه زودتر رفع شود و رشد تولید در حال استمرار می‌باشد.

انصاری ضمن اشاره به این موضوع که بیشترین تراکم واحد های صنعتی کشور متعلق به استان البرز می‌باشد توضیح داد:استان البرز ۰.۳ درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و ۳۷۰۰ واحد صنعتی در این استان حضور دارند وهمچنین پنجمین رتبه صنعتی کشور در اختیار این استان است.

وی در تکمیل توضیحات قبلی خود اضافه کرد:یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور در اختیار استان البرز و در شهرستان اشتهارد مستقر می‌باشد و بیش از ۸۵ درصد واحد های صنعتی این شهرک و دیگر شهرک های استان در حال فعالیت می‌باشند.

انصاری در ادامه خبر داد:با دستور استاندار محترم و با محوریت اداره کل صمت استان البرز کارگروه توسعه صادرات و شورای دانش بنیان اقدامات جدیدی است که در استان شکل گرفته و در این دو مورد در کشور پیشتاز هستیم و امیدواریم با حضور شرکت های جدید دانش بنیان و با فناوری بالا این معنا را تعریف دوباره کنیم‌.

مدیرکل صمت استان البرز یادآور شد:بیش از ۶۰ واحد صنعتی در استان البرز در حوزه واحد های تولیدی سلولزی فعالیت می‌کنند که میزان اشتغال این واحد ها ۲۵۰۰ نفر می‌باشد و با واحدی که امروز افتتاح شد ۷۰ نفر به این تعداد اضافه شدند.

انصاری در پایان گفت:امیدوارهستیم در سال جاری باهمکاری عزیزان شرمنده صنعتگر و صادرکنندگان استان نشویم و پیگیر رفع مشکلات واحد های صنعتی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها