فعال سازی ۴۲ واحد صنعتی راکد البرز

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان البرز اعلام کرد: ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان با حمایت تسهیلاتی و رفع موانع در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشتند.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان البرز اعلام کرد: ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان با حمایت تسهیلاتی و رفع موانع در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۲۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ محمد انصاری در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز به خبرنگاران گفت: با فعال سازی این واحد های تولیدی و صنعتی یک هزارو ۱۵۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: در نیمه دوم امسال فعال سازی  مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان البرز شتاب گرفته است. ضمن این که سال گذشته ۹۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان البرز با اشتغالزایی ۲ هزارو۷۵۰ نفر به عرصه تولید بازگشتند.

انصاری ادامه داد: امسال ۲ هزارو۳۵ واحد تولیدی و صنعتی استان البرز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و اکنون ۸۵۰ واحد دیگر برای دریافت ۳۵ هزار میلیارد ریال درخواست تسهیلات داده اند که درصدد تامین این اعتبار هستیم. به طور کلی ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد البرز مربوط به کمبود نقدینگی و مابقی ناشی از بدهی تامین اجتماعی، مواد اولیه و محیط زیست و امثال آن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به تمرکز حساب های تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در بانک های تهران تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار البرز مبنی بر بازگشت حاسبه های این واحدها به البرز از آنها خواسته شده هر چه سریع تر اقدام کنند. در حال حاضر بخش عمده نیازهای مالی صنایع البرز از بانک های استان تامین می شود، بر این اساس ضرورت دارد واحدهای تولیدی صنعتی برای رونق اقتصادی استان، سرمایه های مالی خود را به بانکهای البرز انتقال دهند.

به گفته این مقام مسئول؛  با توجه به این که استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولید صنعتی بزرگ ، متوسط و کوچک دارد، میزان پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع استان البرز نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها