یک کارشناس جهان اسلام در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

محور مقاومت در برابر جنایات صهیونیست‌ها ساکت نمی‌نشیند

مقاومت در عمل نشان داده امیال و آرزو‌های صهیونیست‌ها مبنی بر نابودی رزمندگان فلسطینی به هیچ وجه قابلیت اجرایی شدن ندارد و هر گونه اقدامی که علیه یکی از اعضای محور مقاومت شکل بگیرد با واکنش بقیه اعضا روبرو خواهد شد.
مقاومت در عمل نشان داده امیال و آرزو‌های صهیونیست‌ها مبنی بر نابودی رزمندگان فلسطینی به هیچ وجه قابلیت اجرایی شدن ندارد و هر گونه اقدامی که علیه یکی از اعضای محور مقاومت شکل بگیرد با واکنش بقیه اعضا روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۴۲۵
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

سید محمد جعفر رضوی تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به اوج گیری اعترضات منطقه ای، بین‌المللی و جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غزه به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: تصور رژیم اشغالگر قدس براساس داشته‌های گذشته خود و عدم لحاظ تغییری که در منطقه رخ داده بر این بود که می‌تواند با تضعیف مقاومت در مناطق مختلف از جمله غزه این نیروی مبارزه ناتوان کند و در مواقع این امکان را فراهم کند که خواسته‌های خود در منطقه را بر مقاومت تحمیل کند، اما توانمندسازی رزمندگان فلسطینی از سوی همه اعضای محور مقاومت بگونه‌ای مسائل را پیش برد که منطقه دچار یک تغییر راهبردی شد.


وی ادامه داد: مقاومت توانست برخلاف دفعات گذشته به مرحله‌ای برسد که به جای دفاع از خود به هجوم روی بیاورد و با این هجومی اقدام کردن هم صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد و هم این‌که محاسبات منطقه‌ای را برهم زد.

این کارشناس حوزه روابط بین‌الملل با بیان این‌که هیچکدام از محاسبات جاری مورد پیشبینی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نبود تصریح کرد: آن‌ها حتی گمان می‌کردند که مقاومت بعد از حمله‌ای که انجام داده در موضع دفاعی قرار خواهد گرفت و همین مساله موجب خواهد شد که صهیونیست‌ها بتوانند در مرحله دوم به حمله زمینی روی بیاورند و به نوعی همان طور که خودشان هم با تعابیر مختلف گفته بودند غزه را با خاک یکسان کنند و مقاومت را از بین ببرند.

رضوی تاکید کرد: مقاومت در عمل نشان داده که این امیال و آرزو‌هایی که صهیونیست‌ها در ذهن می‌پرورانند به هیچ وجه قابلیت اجرایی شدن را ندارد و هر گونه اقدامی که علیه یکی از اعضای محور مقاومت شکل بگیرد با واکنش بقیه اعضا هم روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب درباره بی‌تابی نیرو‌های مقاومت و جهان اسلامی در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: در حقیقت ایشان به صهیونیست‌ها این هشدار را می‌دهند که منطقه دچار تحول شده و شما در حال حاضر اگر این تحولات را لحاظ نکنید در وجه اول با ملت‌های منطقه و در وجه دوم آن گونه که وزیر خارجه و رئیس جمهور در تماس تلفنی که با همتایان خود داشتند بیان کردند با رویارویی متقابل اعضای محور مقاومت مواجه خواهید شد.

این کارشناس حوزه مقاومت اضافه کرد: همه این تحولات نشان می‌دهد که منطقه بازیگران قدیمی خود را از دست داده و آمریکایی‌ها بازیگر اصلی منطقه نیستند و این محور مقاومت است که تعیین کننده اصلی شرایط منطقه‌ای خواهد بود.

رضوی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مواجه با نیرو‌های مقاومت گفت: از روز جمعه شاهد بودیم مقامات رژیم اشغالگر قدس با این‌که تلاش می‌کردند این تفکر را به رسانه‌های تبلیغاتی القا کنند که ارتش آن‌ها حمله زمینی خواهد کرد و در پی این هجوم، غزه را با خاک یکسان خواهند کرد، اما با این‌که چهار روز این بیان این موضوع گذشته حمله زمینی به تعویق افتاده و مقامات آمریکایی هم سفر‌های متعددی به سرزمین‌های اشغالی انجام دادند و بعد از هر کدام از این سفر‌ها حمله زمینی مجددا چند روز به تاخیر می‌افتد.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: این تعلل و تردید‌ها رژیم صهیونیستی بدان معنا است که آن‌ها با هشدار‌هایی که دریافت کردند تغییر منطقه را درک می‌کنند و براساس بیم و هراس قدم بر می‌دارند.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها