سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت:

مهار آتش سوزی دو باب فروشگاه کفش در زاهدان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خبر داد:

سامانه مدیریت عملیات مهار آتش به بهره برداری رسید

یزد- سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد از پایان پروژه تهیه سامانه جدید آتش نشانی (سامانه مدیریت عملیات مهار) و آغاز بهره برداری از آن خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۳۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علیرضا سرسنگی با بیان اینکه ماموریت اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، محافظت از جان و مال و منابع طبیعی از آتش سوزی و دیگر شرایط اضطراری است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و گستره شهرنشینی و تقاضای بیشتر نسبت به دریافت خدمات ایمنی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد نیز ناگزیر به استفاده از ابزارها، تکنیک ها، سامانه های نرم افزاری و دانش بنیان و همچنین روش های آموزشی جهت پاسخگویی به انتظارات عمومی می باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت ریسک، آمادگی و کاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا حریق از مهمترین چالش های پیش روی خدمات آتش نشانی است، ادامه داد: یکی از ابزارهای در حال ظهور که کمک شایانی به بهینه سازی خدمات آتش نشانی و ایمنی نموده است، فن آوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می باشد و در همین راستا کارشناسان سازمان فاوا با استفاده از تجربیات مدیران و کارشناسان سازمان آتش نشانی اقدام به راه اندازی سامانه جامع آتش نشانی نمودند.

سرسنگی در ادامه ضمن برشمردن امکانات این سامانه، گفت: این سامانه دارای قابلیت نمایش موقعیت تقریبی تماس گیرنده و نمایش لایه های مختلف GIS می باشد که استفاده از آن کمک شایانی در مسیریابی و کاهش زمان رسیدن به موقعیت می نماید.

وی افزود: امکان گزارش گیری به صورت سیستمی، ثبت گزارش حوادث، مدیریت آموزش و فرهنگ سازی و دریافت آمار روزانه از هر یک از ایستگاه ها نیز از دیگر قابلیت های این سامانه بوده و با توجه به امکانات خوبی که در این سامانه گنجانده شده است، قطعا" می تواند نقش موثری در تسریع و بهبود انجام عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها