رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:

زنان و کودکان در معرض آسیب،زیر چتر حمایتی دستگاه قضائی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:برنامه شناسایی و حمایت از زنان،اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است. 
کد خبر: ۱۴۲۶۳۱۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی،درنشست هم اندیشی مسئولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب دیده اظهارداشت:درحال حاضر20 دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده درحوزه های قضایی سراسر استان و همچنین مرکز استان در حال فعالیت و ارائه خدمات می باشند .

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد:باید از ظرفیت مشاوران خانواده درشعب دادسرا و  دادگاهای خانواده و دادگاه های ویژه کودکان و اطفال استفاده گردد.

وی تاکید کرد:بایستی پیگیری های لازم جهت ایجاد فضای مناسب برای راه اندازی یا فعالسازی دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه های قضایی در دستور کار قرار گیردو ملزومات،امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم گردد.

در ادامه معاون قضایی،اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه های حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده تاکید کردو افزود:لازم است تا اطلاع رسانی به شبکه های استانی و رسانه ها در خصوص راه اندازی دفاتر حمایت انجام گیرد.

سیدمهدی قویدل،بر غربالگری زنان در معرض آسیب های اجتماعی از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت:در دفاتر حمایت بررسی مشکلات و آسیب های ناشی از مشکل در زنان شناسایی می شود و سپس تعیین بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن ها ارائه می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها