مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ آذربایجان شرقی از اول مهر آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ طرح نوآوری و فناوری برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹۱
نویسنده وحیده حاجی محمدیاری

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: «رضا کریملو» در نشست خبری برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) آذربایجان شرقی با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ طرح در سطح دانش آموزی برای شرکت در نمایشگاه رینوفست (فستیوال دانش آموزی) ثبت نام کرده اند، افزود: ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه تا ۳۰ آبان ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از یک‌هزار طرح نوآوری و فناوری در این نمایشگاه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این نمایشگاه برای دریافت و ثبت طرح ها در سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی دایر شده است، اظهار کرد: علاقه مندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند با مراجعه به سامانه این سازمان در آن ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی هدف از برگزاری نمایشگاه رینوتکس را جذب و پرورش ایده های نوآورانه و فناورانه، ایجاد بستری مناسب برای شبکه سازی میان فناوران و بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، کمک به تجاری سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری های برتر کشور و کمک به برندسازی آن ها و شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آن ها اعلام کرد.

کریملو، با اشاره به برگزاری ۱۰ دوره قبلی نمایشگاه رینوتکس در این استان، ادامه داد: نمایشگاه امسال در زون های کاربردی در زمینه های خودرو و حمل و نقل، صنایع دفاعی، صنایع خلاق و فرهنگی، شهر هوشمند، نفت، گاز و انرژی، لوازم خانگی، سلامت و بهداشت، صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری، محیط زیست و آب، سرمایه گذاری و تجاری سازی، صنایع معدنی و مصالح ساختمانی و نوآوری و فناوری های آینده برگزار می شود.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در نحوه و روند برگزاری یازدهمین دوره از نمایشگاه رینوتکس نسبت به دوره های قبلی، یادآور شد: بر اساس بازنگری های انجام شده و به روزرسانی ساختار نمایشگاه رینوتکس، نمایشگاه امسال در واقع ریل گذاری برای برگزاری این نمایشگاه ها برای ۱۰ سال آینده است.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه، بیش از ۱۵۰ برنامه جنبی نیز برای ایجاد جذابیت در آن تدارک دیده شده است و در اجرای آن ها از توان بخش خصوصی استفاده می شود.

کریملو، برگزاری جشنواره علمی تخصصی رینوتکس، رویدادهای تخصصی و کاربردی رینوتکس، برنامه های ترویجی و توسعه ای، تورهای بازدید فناوران و سرمایه گذاران، رینوفست( فستیوال دانش آموزی)، برگزاری اجلاس های ملی و بین المللی و برنامه های تفریحی و گردشگری را از برنامه های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طرح های شرکت کننده در این نمایشگاه در سه مرحله شامل ارزیابی اولیه، ارزیابی فنی و تخصصی و ارزیابی حضوری مورد داوری قرار می گیرند، اظهار کرد: در دور دهم نمایشگاه رینوتکس یک هزار و ۷۱۰ طرح در نمایشگاه شرکت کردند که از این تعداد برای بیش از ۱۲۰ طرح تفاهم نامه امضا و قرارداد منعقد شد.

کریملو، ادامه داد: در دور قبلی از ۱۸ استان کشور در این نمایشگاه شرکت و حدود ۶۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کرده بودند.

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۴ تا ۱۷ آذر در تبریز برگزار می شود

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز هم در این نشست گفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذر امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

«حبیب ماهوتی»، افزود: سالن های مسقف امیرکبیر، پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان نمایشگاه بین المللی تبریز و فضای باز این نمایشگاه در زمان برگزاری نمایشگاه رینوتکس در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تجاری سازی طرح ها از عمده اهداف برگزای این نمایشگاه است، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی در تقویم هیچ یک از نمایشگاه های بین المللی کشور غیر از تبریز قرار ندارد.

ماهوتی، ادامه داد: تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم برای برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ( رینوتکس ۲۰۲۳) و شرکت طرح های نوآوری و فناوری از سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی تبریز فراهم شده است.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری سالانه در تبریز برگزار می شود.

این نمایشگاه در سال های گذشته با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می شد که از سال ۱۳۹۶ با تغییر عنوان به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاری RINOTEX به فعالیت خود ادامه داده است.

دوره نخست نمایشگاه در سال ۱۳۸۴ برگزار شد و دوره های بعدی آن با فاصله ای ۹ ساله از سال ۱۳۹۳ به طور مستمر برگزار شده است.

تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده ها ی دانش محور، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، از جمله اهداف برگزای این نمایشگاه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها