شهردار کرمان خبرداد:

اجرای پروژه تامین زیرساخت برق پروژه صاروج پارس کرمان

شهردار کرمان در اولین روز از ششمین جشنواره پروژه‏‌‌های شهری شهرداری کرمان،از اجرای پروژه تأمین زیرساخت برق «صاروج پارس»،با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۰۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سعید شعرباف،درآیین آغازپروژۀ تأمین برق «صاروج پارس»،یکی از خلأهای مهم شهر کرمان را بی ‎اعتمادی جریان سرمایه ‎گذاری برای انجام کار سود ده درکرمان دانست و افزود:پروژه‎های متعددی با اعتبار سرمایه گذاری در طول ادوار گذشته دچار آسیب شدندو تا امروز به‌صورت نیمه‌‌کاره و با وضعیت حقوقی نامشخص باقی مانده‏اند.

وی با بیان اینکه این وضعیت باعث شده ازسوی اغلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی درباره وضعیت سرمایه ‎گذاری در گذشته کرمان تردیدشود،افزود:این سوال همواره درتمام ادوار مدیریت شهری پرسیده شده و از مواردی است که باید درآن تأمل و آرام‌آرام به سمت یافتن پاسخی برای آن حرکت کرد.

شهردارکرمان،به وجود چند پروژه شاخص،از نظر سرمایه‎گذاری داخلی و خارجی درکرمان اشاره کرد و شاخص‎ترین آن را پروژه «صاروج پارس» دانست و گفت:این پروژه که با سرمایه گذاری خارجی تضمین ‎شده،بیش از ۱۴ سال از آغار قرارداد و شروع به ‎کار آن می گذرد.

شعرباف،باتأکیدبراینکه«صاروج پارس»،بایددرسال1392مورداستفاده مردم قرارمی ‎گرفت،ادامه داد:اولو یت این است که روند پروژه‎های نیمه ‎تمام به‌نفع عموم تغییر کند و تا جای ممکن افتتاح شوند.

شهردارکرمان،به آغاز پروژه از سال ۸۸با مشارکت سرمایه‌گذار عمانی اشاره و بیان کرد:بعد از 14سال با کمک مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرمان،مهمترین تعهد شهرداری برای تأمین زیرساخت برق «صاروج پارس»،با اعتباری بالغ بر۶۰میلیارد تومان،محقق شده است.

شعرباف افزود:با ایجاد زیرساخت مناسب برق،سرمایه ‎گذار قول مساعد داده که فاز اول پروژه تا انتهای سال محقق شود.

شهردارکرمان،باتصریح این نکته که بااین وضعیت،مسئولان شهرکرمان بایدبرای ظاهر نامناسب و نامطلوب پروژههای شهری،که منظر شهری را به هم ریخته فکر کنند،گفت:اگر قرار بود قرارداد این پروژه امسال نوشته شود،ازمنظر میراث فرهنگی،کاربری و نوع تأمین مالی،به شکل دیگری عمل می شد،اما این موضوع نباید باعث شود۷۰میلیون دلار سرمایه‎گذاری خارجی تضمین شده،معطل بماند.

شعرباف،با اشاره به اینکه در صورت معطل ماندن پروژه،طبق مطالبه سرمایه‎گذار،شهرداری در هر دوره مدیریتی باید پاسخ‌گوی تعهدات رسمی خود باشد و با از دست‎دادن اعتماد سرمایه گ‎ذار،تبعات اجتماعی ناشی از آن را نیز متحمل شود،گفت:شهرداری تلاش می‎کندتا این کار ادامه یابد.

وی،اولویت مدیریت شهری در دوران‌های گذشته را،سروسامان‌دادن به وضعیت گودال خشت‌مال‌ها دانست و ادامه داد:امروز نمی‏توانیم به‌دلایل مختلف ازجمله مخالفت‌ها،از ادامۀ پروژه سر باز بزنیم و با ایجاد وضعیت مبهم،آن را درگیر فرایندهای حقوقی کنیم.

شهردارکرمان گفت:خوشبختانه با ادامۀ پیگیری‌ها و با کمک شورای اسلامی شهر،مهمترین زیرساخت پروژه،یعنی تأمین برق محقق شده و امیدواریم با این امکان،بخش اول از فاز اول این پروژه افتتاح شود.

شعرباف،تأکید کرد:شهرداری کرمان،عایدی مالی قابل توجهی ازاین پروژه نداردو انتفاع اجتماعی و عمومی برای ایجاد اعتماد سرمایه‎گذار،ارجحیت بیشتری دارد؛بنابراین،درکنار این پروژه ازطریق کارگروه بافت تاریخی شهرداری،سعی دارد زمینۀ رونق بازار مرکزی کرمان را فراهم کند.

وی افزود:به‌دنبال آن هستیم تا گردشگر ازنزدیکترین فاصله،وارد بازار کرمان شده و فضای خوبی برای مسیر پیاده‌روی در حاشیه ‎ها فراهم شود.

شهردارکرمان اظهارداشت:قصد داریم آرام‌آرام ازطریق پارکینگ این پروژه،طرح پیاده ‎مدارمیدان «توحید»(ارگ) را اجرا کنیم؛چراکه این میدان،باید پیاده‎راه شود و این این اقدام مستلزم افتتاح پروژه در بخش اول فاز اول است.

شعرباف،ازتعهدپیمانکار برای اجرای برق«صاروج پارس»دربازه زمانی کمترازچهارماه خبردادویادآورشد: تأمین زیرساخت‌های دیگر ازجمله فاضلاب نیز در دستورکار است.

وی ادامه داد:فازدوم هنوز شروع نشده؛بنابراین،می‌توان در فضای منطقی با حضور نخبگان،درخصوص ادامه کار فکر کرد و این فرصت وجود دارد تا رسانه ها به‌عنوان ناظر بر پیشرفت پروژه،پیشنهادات خود را برای بهبود ادامه کار ارائه دهند.

لازم به ذکر است؛درادامه دربازدید مسئولان ازطرح برق‌رسانی به پروژه«صاروج پارس»پیمانکاربرق رسانی،طول این پروژه را از تقاطع غیرهمسطح «شهید بادپا»تا محل اجرای پروژه،10کیلومتر و مدت‌زمان پایان کار را حدود 4.5 ماه اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها